Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Jak długo planujecie brać witaminy i kwas foliowy? Biorę mama dha premium i z tego co słyszałąm to można brać też podczas karmienia piersią, w sumie maluszkowi takie rzeczy nadal sa potrzebe

Ja witaminy te, które brałam całą ciążę, brałam też przy karmieniu piersią :)

niezweryfikowana
Posty: 58
Ostrzeżenia: 4/5

właśnie tez mi lekarz mówił żeby brać mama dha premium aż do końca karmienia piersią, bo te witaminy które tam są przydadzą się też po urodzeniu, a te pierwse misiące życia są ważne dla maleństwa w nabieraniu odporności, a i mamie witmain potrzeba bot o jednak wyczerpujący okres

dołączam :)
ktos jest w 7-8 tygodniu ciazy ?

Wątek chyba 'umarł' a szkoda, bo był ciekawy :)

Wielka szkoda, ale może ktoś się jeszcze odezwie.. Chciałam się was zapytać o badania prenatalne.. Jak to z nimi jest, do kogo chodzicie i w ogóle? Bo własnie szukam lekarza, który by takie badania mi wykonywał. Już co nieco dowiedziałam się o pani doktor <moderacja>. Podobno przyjmuje w tym całym <moderacja> w Częstochowie. Jest to troszkę dalej niż bym chciała, bo co prawda mieszkam w okolicy, ale jednak daleko jak dla mnie. No ale podobno przyjmuje jeszcze gdzieś. No ale czy może któraś z was ją zna albo poleca kogoś innego?



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-11-06 16:43 przez moderator.

niezweryfikowana
Posty: 4
Ostrzeżenia: 3/5

Może i nie umarł :) Ożywmy go! Bo jak nie my to kto :) Jak tam u Was kochane? Ja aktualnie bardzo aktywnie uczestniczę z mężem do szkoły rodzenia do Pani Małgosi <moderacja>. A jak tam u Was ze szkołami rodzenia? Chodzicie czy raczej odpuszczacie?



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2018-11-21 12:32 przez moderator.

Dziewczyny wieki mnie na szafie nie bylo, czy jest jakis wątek dla starających się czy wszystkie juz odeszły w zapomnienie?;)

Cytat
justii
Dziewczyny mam pytanie do tych które już rodziły bądź są w ostatnich tygodniach ciąży tak jak ja. Czy towarzyszył wam uporczywy ból krocza, nasilający się przy chodzeniu, lub siedzeniu? Kiedy pochodzę w dzień trochę zaczyna mnie boleć i tak samo jak usiądę ciężko założyć nogę na nogę ?? tylko w pozycji leżącej nie odczuwam tego bólu. Myślę, że może być to związane z tym, że mięśnie przygotowują się do porodu, ale nie wiem... wizytę mam w przyszłym tyg to zapytam. U nas teraz 35tydz ciąży.

Tutaj są sposoby na ból krocza w ciąży

Jak złagodzić ból i uczucie rozpierania w pochwie w ciąży

Ponieważ ucisk pochwy jest często spowodowany słabymi mięśniami i naciskiem na miednicę, pomocne mogą być delikatne rozciąganie. Spróbuj rozciągnąć plecy i biodra, aby złagodzić ból i ucisk.

Konsultacja fizjoterapeuty uroginekologicznego może pomóc w znalezieniu wygodnych i bezpiecznych ćwiczeń.

Użycie wałka piankowego może pomóc rozluźnić napięte mięśnie. Jeśli ból jest intensywny, pomocne może być nałożenie poduszki elektrycznej na obolały obszar. Utrzymuj ciepło na niskim poziomie i zdejmij poduszkę po maksymalnie 10 minutach. Aby natychmiast zmniejszyć ucisk, spróbuj położyć się na boku i skupić się na oddychaniu. Możesz również wypróbować następujące sposoby.

Inne metody na ból krocza w ciąży mogą nie przynosić natychmiastowej ulgi, ale mogą zmniejszyć ryzyko wystąpienia pewnych stanów, które powodują ból krocza. Te sposoby obejmują:

Wykonywanie ćwiczeń mięśni dna miednicy pod kontrolą USG . Nauka ćwiczeń mięśni dna miednicy przy ból krocza na początku ciążyużyciu USG pozwoli na prawidłowy trening mięśni dna miednicy. Niestety wiele kobiet w ciąży ćwiczy niewłaściwe mięśnie co może nawet pogłębić istniejące dolegliwości. Napnij mięśnie dna miednicy, jakbyś próbował uniknąć oddawania moczu, przytrzymaj przez 10 sekund, a następnie zwolnij. Powtarzaj 10 razy co najmniej dwa razy dziennie. Może to również pomóc wzmocnić mięśnie, których ciało używa do wypychania dziecka w czasie porodu. Wykonaj kilka ćwiczeń miednicy, takich jak przechylanie i przewracanie miednicy.



Pozostawanie aktywnym podczas ciąży . Nawet ćwiczenia o niskiej intensywności, takie jak chodzenie, mogą pomóc wzmocnić mięśnie i promować dobrą postawę. Może to złagodzić ból krocza i ucisk oraz wzmocnić mięśnie miednicy. Jeśli regularnie ćwiczyłaś przed zajściem w ciążę, nie przestawaj. W razie potrzeby modyfikuj , ale konsekwentnie ćwicz. Jeśli nie masz pewności, jak zmodyfikować swoje treningi, zapytaj położnika lub swojego fizjoterapeutę uroginekologicznego.

Picie dużej ilości wody . Pozostań nawodnioną, szczególnie po treningu i podczas upałów. Może to pomóc w zapobieganiu zaparciom, które w przeciwnym razie mogłyby prowadzić do bólu w obrębie krocza.

Skorzystanie z masażu prenatalnego u licencjonowanego terapeuty, który specjalizuje się w leczeniu kobiet w ciąży.

Kojąca kąpiel z ciepłą wodą (nie gorącą). Możesz także stanąć pod prysznicem i skierować wodę w plecy.

Unikanie gwałtownych ruchów. Staraj się nie skręcać talii. Zamiast tego obracaj się całym ciałem.
Źródło: https://centrum-kore.pl/bol-krocza-w-ciazy/

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

Płeć dziecka- zdjęcie usg