Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki

tanie ciasta przepisy

17.03 o 11:47

stepper - zbiorczy

15.04 o 13:02

Dieta dla karmiącej

29.07 o 21:07

Jak się całować?

10.04 o 8:31

Aktywne użytkowniczki

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 08:01:14

Witam wszystkie mamusie.Dziś po południu wybieramy się z Kacperkiem na bilans dwulatka .Wczoraj znajoma mi naopowiadała co powinien umieć a on połowę z tych rzeczy nie potrafi:( Trochę się boję co powie mi pani dr. Napiszcie może jak to wyglądało u was,jakie zadawali pytania i co powinien umieć dwulatek.Bardzo serdecznie dziękuję .

zweryfikowana
Posty: 285
Ostrzeżenia: 1/5

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 08:12:15

moja majka miała bilans 2 tyg temu pytali czy umie sama jesc rozpoznaje gdzie ma raczke nózke itd i czy sama sie załatwia czy nosi pieluszki a i nie wystrasz sie jak po zmierzeniu ciśnienia bedzie 70/40 to podobno norma

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 08:17:16

Zastanawiam się czy on ogóle da sobie ciśnienie zmierzyć :( W maju miał operacje przepukliny i teraz źle reaguje na samych lekarzy

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 08:58:56

My byliśmy w lipcu na bilansie dwulatka i jak tylko weszliśmy do gabinetu to zaczął się płacz. Najpierw pielęgniarka wypełniała jakąś kartę i zadawała pytania typu:
- czy samodzielnie je?
- czy umie pokazać swoje części ciała?
- czy sika już do nocnika?
- czy przebywał ostatnio w szpitalu?
- czy wie która jest prawa rączka?
- którą rączką wykonuje podstawowe czynności? itd.
Pytań nie było zbyt wiele.
W gabinecie lekarza za to w ogóle nie dał się zbadać, musiałam go trzymać! Doktor nie zadawał dodatkowych pytań, to raczej ja pytałam. Rozmawialiśmy o mowie dziecka, bo mój synek bardzo mało mówi!
Nie mieliśmy mierzonego ciśnienia ani nic z takich rzeczy.
Raczej nie zadają wszystkich pytań zawartych w książeczce zdrowia przy bilansie dwulatka!

zweryfikowana
Posty: 1.353
Ostrzeżenia: 1/5

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 09:08:54

Mój mały miał bilans w styczniu i też nie zadawali nie wiadomo jakich pytań ... właśnie o samodzielność , czy załatwia swoje potrzeby do nocniczka, czy umie wskazać części ciała i ile mówi ale to raczej poza tematem bo dzieci w tym wieku na różnym etapie są , mój akurat sporo już mówił. Poza tym zmierzyła go , zważyła i ogólnie zbadała i tyle chyba, nie pamiętam czy ciśnienie mierzyła ...

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 09:12:16

Mój mały jeszcze sam się nie załatwia :( siada na nocnik i mówi siusiu ale nic poza tym . Części ciała to raczej na misiu potrafi pokazać ...

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 09:16:04

My mieliśmy w lipcu
kilka podstawowych pytań o samodzielność (jedzenie, siusianie, ubieranie), pytanie czy uważam że nie słyszy(!!!), miała zmierzone cisnienie, wagę, wzrost. Pani spojrzała czy ma prawidłową postawę, musiała się przejść na bosaka, zeby mogła ocenić czy prawidłowo stawia stópki, spojrzała na ząbki. Pytała czy łączy wyrazy, składa zdania. Nie sugeruj się pytaniami, odpowiedzi na nie nie muszą byc pozytywne. Nie każdy dwulatek chodzi już bez pieluszki, a przeciez nie ma to żadnego znaczenia dla jego rozwoju. Z mową też różnie bywa, jedne szybciej mówia, za to niewyraźnie. Inne później, za to zaskakują bogatym wyraźnym słownictwem.

zweryfikowana
Posty: 1.353
Ostrzeżenia: 1/5

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 09:25:58

Cytat
Paula06061987
Mój mały jeszcze sam się nie załatwia :( siada na nocnik i mówi siusiu ale nic poza tym . Części ciała to raczej na misiu potrafi pokazać ...

Mój Bartek też wtedy jeszcze w pampersie chodził :| tak że tym się nie przejmuj ... W ogóle nie powinnaś się stresować !!!

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 09:44:38

ja bylam wczoraj z coreczka patrzy na kregoslup na konczyny dolne czy sa rowne pyta czy dziecko siusia do nocniczka , czy samo je , czy reaguje na prosby i proste polecenia , czy umie pokazać swoje części ciała, pytala mloda jak sie nazywa i zeby jej pokazala na paluszkach ile ma latek ale corcia mowila tylko nie i sie wstydzila ale pozniej do misia sama powiedziala jak sie zaywa i ile ma latek ;P ogolnie osluchala poatrzyla ile zabkow czy zdrowe zmierzyla zwarzyla i to wsumie tyle cisnienia nie mierzyla ...
To nic strasznego :P

A przy okazji do mamus ktore juz mialy bilans jak wasze dzieciaczki wyszly na bilansie tzn ile waza i ile wzrostu ? jestem ciekawa bo lekarka powiedziala ze corcia jak na dwa latka jest wyjatkowo duza ..
Ma 94 cm i 15,300 kg :)
tak wiec po prostu z ciekawosci chce porownac :)

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 12:45:37

Cytat
8_ivvett_8
ja bylam wczoraj z coreczka patrzy na kregoslup na konczyny dolne czy sa rowne pyta czy dziecko siusia do nocniczka , czy samo je , czy reaguje na prosby i proste polecenia , czy umie pokazać swoje części ciała, pytala mloda jak sie nazywa i zeby jej pokazala na paluszkach ile ma latek ale corcia mowila tylko nie i sie wstydzila ale pozniej do misia sama powiedziala jak sie zaywa i ile ma latek ;P ogolnie osluchala poatrzyla ile zabkow czy zdrowe zmierzyla zwarzyla i to wsumie tyle cisnienia nie mierzyla ...
To nic strasznego :P

A przy okazji do mamus ktore juz mialy bilans jak wasze dzieciaczki wyszly na bilansie tzn ile waza i ile wzrostu ? jestem ciekawa bo lekarka powiedziala ze corcia jak na dwa latka jest wyjatkowo duza ..
Ma 94 cm i 15,300 kg :)
tak wiec po prostu z ciekawosci chce porownac :)

Już po bilansie:)Twoja córcia spora jak na 2 latka,mój synek 92 cm i 14 kg i Pani dr. powiedziała że wysoki:)

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 13:10:05

to wychodzi na to ze moja jest kruszyna bo ma 87cm i 12,3 kg ale pow ze to idealnie starsza córka tez tak miała

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 13:15:07

Moja córcia miała 90 cm i 13 kg i też powiedzieli że wysoka.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-09-01 13:17 przez edys830320.

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 13:17:27

Cytat
Paula06061987
Witam wszystkie mamusie.Dziś po południu wybieramy się z Kacperkiem na bilans dwulatka .Wczoraj znajoma mi naopowiadała co powinien umieć a on połowę z tych rzeczy nie potrafi:( Trochę się boję co powie mi pani dr. Napiszcie może jak to wyglądało u was,jakie zadawali pytania i co powinien umieć dwulatek.Bardzo serdecznie dziękuję .
U nas wyglądało to tak, Pani doktor osłuchała, sprawdziła postawę, czy dziecko nie ma płaskostopia, zajrzała do buźki w celu sprawdzenia czy dziecko nie ma próchnicy i zważyła. A pytania były następujące: czy dziecko samo je, czy robi w pieluchę, czy zaczyna łączyć słowa w zdania, czy potrafi wejść samo na tapczan, krzesło, którą rączką wykonuje czynności. Mamy pisały tutaj, że mierzono dzieciom ciśnienie u nas w przychodni tego nie robią. Nawet jeżeli Twoje dziecko czegoś nie potrafi to nic złego to nie oznacza każdy rozwija się inaczej.

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 13:36:41

Cytat
maja-84
to wychodzi na to ze moja jest kruszyna bo ma 87cm i 12,3 kg ale pow ze to idealnie starsza córka tez tak miała

moja też 87cm i 11,2 kg

Bilans dwulatka

01 wrz 2011 - 13:57:04

jeju my mamy bilans za miesiac 19 pazdziernika
i jestem przerazona ;p
nie wiedzialam ze taki maluch musi umiec pokazywac na paluszkach ile ma lat ...
Stas zna tylko dwie liczby 1 i 8 ;)
jak liczymy buciki zawsze mowi jeden a pozniej osiem
nie chce siadac na nocnik jest placz i histeria wiec chodzi w pieluszce ale jak zrobi kupke to wola
na domowej wadze go wazylam w sobote i wazyl 15,7 a ciuszki to mu niektore kupuje na 98

Wątek został zarchiwizowany. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji lub chcesz dodać swój komentarz, załóż nowy wątek:

Dodaj nowy wątek

następna dyskusja:

WSTRĘTNE CHORÓBSKO jak pokonać???