Obecnie rozmawiamy o:

Co jedzą Wasze psy?

dzisiaj o 12:32

Botki - jesień

dzisiaj o 11:08

Kosmetyki z aliexpress

dzisiaj o 10:58

Szkoły policealne-opinie

dzisiaj o 10:53

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Skomentuj
<-- 1 2 ... 5 6 7 8 9 10 -->
zweryfikowana
Posty: 154
Ostrzeżenia: 1/5

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:34:51

może taki mały bunt przechodzi moja córka też tak miała, a może pasta jaką używa jej nie odpowiada, u mnie tak było gdy chciałam zmienić. Ja mojej odpuściłam na kilka dni i nabrała ochoty, ale na samodzielne mycie zawsze to coś mniej dokładnie, ale umyte:) z dnia na dzień coraz dokładniej to robi i dłużej, też razem myjemy i to ją dodatkowo motywuje, lubi też stać na stołeczku przy umywalce i przyglądać się w lusterku temu co robi. Wieczorne mycie odbywa się w wannie podczas kompania, wtedy też jej tłumacze dlaczego myjemy zęby, pokazuje na gumowych kaczuszkach jak myjemy, jak sama myje to mówie jej, że musi umyć jeszcze na górze z tej strony i z drugiej i takie tam. Siłą nic nie zdziałasz co najwyżej odwrotny efekt tak mi się wydaje.

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:38:00

my rowniez mamy podobny problem, coreczka ma 16mce, i lubi... ale bawic sie szczoteczka, a ja w panice aby prochnica sie nie wdala, kazdy dzien taki sam, znalazlam zabawe obow wanienki stawiam osiolka skoczka Aleksandra- dodam ulubiona zabawka coreczki, i mowie Maju umyj Aleksandrowi zabki a mamusia tobie, czasami pomaga, najgorsze jest to ze coreczka jak czuje szczoteczke w buzi to ja przygryza i koniec mycia, rowniez podpisuje sie o wolanie o pomoc w sprawie mycia zabkow maluszka!!!

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:40:04

z moim synkiem tez mam problemy... Zjada tylko paste, wyssa wode i koniec. Nic nie pomaga

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:44:56

u mnie to odbywa sie w ten sposob ze mala wklada szczoteczke do buz na dwie sekundy i wyciagamtroche tam porusza i koniec jej mycia,odchodzi. ma paste o smaku gumy balonowej i moze jej nie podeszla ze smakiem...juz sama nie wiem co robic bo tez sie boje ze zabki jej si zepsuja,wiem ze nie wolno "na sile" bo bedzie miec uraz ale czase juz musze ja lekko przytrzymac i e chociaz przetrzec jak widze osad na zebach...rece mi opadaja,no i rzeczywiscie od dwoch miesiecy zaczal jej sie bunt dwulatka

zweryfikowana
Posty: 154
Ostrzeżenia: 1/5

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:46:01

Cytat
agnette87
z moim synkiem tez mam problemy... Zjada tylko paste, wyssa wode i koniec. Nic nie pomaga

to się zmieni moja też tak robiła, ale i trochę je myła

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:50:33

no jak juz zjada paste to dobrze bo cos tam w jamiee ustnej zostaje

zweryfikowana
Posty: 154
Ostrzeżenia: 1/5

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:55:39

a jeszcze się tak spytam od kiedy zaczełeyście myć zęby swoim pociechom?

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

27 lut 2012 - 09:58:38

u mojej corci bylo tak ze pierwszy jej zabek wyszedl dosc pozno bo dopiero gdy skonczyla 10 mies. przed czasem przemylam jej pieluszka tetrowa dziasla,pozniej kupilam szczoteczke i sama woda . jak skonczyla rok to zaczal sie boom zebowy i strasznie ja bolalo wiec jej nie ruszlam,miala nawet zapalenie jamy ustnej przez tylnie zeby,nadal jej wychodza ale juz ja nie bola, w sumie odkad jej zaczely wychodzic staralam sie jej myc.

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 08:00:56

Zróbcie tak - Twoja szczoteczka w rękach dziecka, a dziecka w Twoim rękach. Myjecie sobie wzajemnie. Nasze dziecko w ten sposób się nauczyło. No i jeszcze pasta musi być odpowiednia - u nas Ajona bez fluoru. Wciskając na siłę tylko zniechęcacie dziecko.

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 08:55:50

Witam dziewczyny, widzę że chyba każdy ma ze swoim dzieciaczkiem problem mniej więcej w tym samym momencie. Ja niestety przez 2,3 dni musiałam to robić na siłę, bo mamy problem z próchnicą.
Żebym nie musiała jej sprawiać przykrość przy tym myciu ząbków początkowym mówiłam, że łaskoczę ząbki i że wtedy się śmieją. Szczotkowałam i mówiłam gili gili ząbki:) POMOGŁO
Kupowałyśmy też wspólnie pastę i wybierałyśmy szczoteczkę, do tej pory ma kilka.Teraz Ania sama przychodzi ze szczoteczką i to nawet 5 razy dziennie, nawet się nie położy z nieumytymi ząbkami.

Mimo, że szczotkowałyśmy ząbki zanim jeszcze się pojawiły nic to nie dało,próchnica butelkowa nadeszła. Tłumaczę to sobie ostrą dietą w ciąży i tym, że przez to ząbki były słabe. Ale problemem było też jedzenie nocne, lub picie. Po każdym trzeba było myć zęby i to się nie udawało. Ale i do tego dojrzałyśmy i w nocy tylko woda.
Życzę wam powodzenia:)

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 10:45:51

Witam ,
ja mojej zaczęłam myć zęby jak miała roczek , teraz sama wie ze trzeba umyć zęby co do problemów nie miałam szczerze żadnych .
A co do sposobów to ja mowiałam zawsze po śniadaniu ;
pokaż ząbki a gdy zobaczyłam mówiłam ze są czarne robaczki i szybko trzeba umyć .
W tej chwili córka nie ma próchnicy , zęby ma bardzo bialutkie jak mleko .

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 11:11:54

zeby dziecku nalezy myc od pierwszego zabka,sa specjalne pasty dla maluchow bez fluou,ja myje od ok 6 mies zycia bo wtedy pojawil sie pierwszy zabek:)

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 11:40:35

Właśnie ząbki trezba być od pierwszego zabka który się pojawi, ja tak myłam, potem jak syn podrósł kupiłam kilka kolorowych szczoteczek aby sam mógł wybrać która chce (pasta zawsze ta sama elmex - chyba jedna z lepszych na rynku i mój syn jej nie zjada bo nie ma smaku). Kupiłam też krokodyla z klepsydrą aby "mierzyć czas" i dla zabawy:) I nie maiałm problemów z myciem ząbków, aczkolwiek mój dentysta (i gdzieś był pogram w tv o myciu ząbków dzieciom)mówi że dopóki dziecom nie wyrobi się odpowiedni odruch ręki, to najlepiej myć ząbki samemu bo takie małe dziecko źle myje zęby. A małe ząbki szybko atakuje pruchnica. Póki co mój syn ma zdrowe zęby bez pruchnicy, oczywiście chodzimy regularnie do dentysty:)

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 11:43:06

polecam szczoteczkę elektryczną

Pielęgnujemy ząbki-wątek zbiorczy

02 kwi 2012 - 12:17:45

Moja ma szczoteczkę ze swoim ulubionym Kubusiem Puchatkiem i pastę jak dr.Mysz z kliniki:)tego programu-skojarzyła sobie bo na tubce jest myszka to ją zachęca...jak tylko widzi że ja myje zęby to krzyczy że ona też chce myć ząbki:)spróbuj tak jak jedna mama poleciła-niech dziecko Tobie umyję a Ty jemu w tym samym czasie spróbuj u na pomagało bo z początku tez nie chciała myć.

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

Odstawienia od piersi!! POMOCY!!!