Obecnie rozmawiamy o:

Kosmetyczka w Warszawie

gorący temat

Co myslicie

wczoraj o 14:11

Kosmetyki Faberlic

przedwczoraj o 9:30

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Nauka czytania - metody

12 sie 2012 - 10:50:46

Mam pytanie - jaką metodą uczyłyście czytać swoje dzieci (5-6 lat)?
sylabową, głoskową, wyrazami czy może metodą mieszaną?
U nas głoskowa się nie sprawdza. Literuje, ale łączy i analizuje tylko wybiórczo. Bardziej zgaduje.
Oczywiście dzielimy wyrazy na sylaby (w mowie podczas zabawy). Czytając już trochę gorzej.
Po literze w sumie przeczyta 2-3 sylabowe wyrazy, ale co z tego, jak większość bez zrozumienia.

Czy, któraś z Was stosowała metodę Domana (u takiego starszego dziecka?) lub metodę Cieszyńskiej "Kocham czytać" i dla rodziców "Kocham uczyć czytać"?

jakie efekty? dziecko chętnie czytało?

A może korzystałyście z tego elementarza do czytania metodą sylabową? sprawdził się?


Nauka czytania - metody

20 sie 2012 - 14:01:32

Paolka, ja mogę polecić zdecydowanie metodę sylabową prof. Cieszyńskiej. Moja córeczka ma 5 lat i uczę ją tą metodą od niedawna, a już robi duże postępy :-) fajnie jest widzieć jak z dnia na dzień idzie jej coraz lepiej.

Seria "Kocham czytać" jest dobra, a do tego polecam "Moje sylabki" i jako uzupełnienie w formie zabaw "Moje pierwsze słowa" (to samo wydawnictwo), żeby dziecko nie nudziło się w trakcie nauki :-) Powodzenia!! Daj znać, jak Wam idzie nauka czytania :-)

Nauka czytania - metody

20 sie 2012 - 14:17:43

paolka06 my mamy ten elementarz- młody bardzo go lubi- chyba dlatego, że jest ciekawy :) Niestety u nas metoda sylabowa też się nie sprawdziła, Oli pierw literuje a później mówi wyraz, z krótkimi wyrazami nie ma problemu, natomiast przy długich tak jak piosałaś "zgaduje". Tak dla formalności w październiku będzie miał 6 lat- chodzi do przedszkola ;)

Nauka czytania - metody

21 sie 2012 - 09:21:53

dzięki wielkie Dziewczyny za pomoc ;)

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

BABY SHOPPING LIST = CZĘŚĆ 5