Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Kochane kobietki,
bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem co robic. Kupilam okna dachowe firmy Farko. Jedno okazalo sie wadliwe. Bo zawiezieniu okien na miejsce i odpakowaniu z tysiace folii i kartonow wizualnie bylo widac, ze elementy plastikowe nie sa rowne, jednak zalezalo nam na czasie i stwierdzilismy, ze nie jest to az tak widoczne. Niestety po zamontowaniu okazalo sie, ze cale okno jest zle zmontowane: klamka jest za nisko i blokuje sie o rame, okno trzeba unosic, bo zaczepia sie zawias o jakis metalowy element. Pozostale okna sa ok. Zglosilam reklamacje do sprzedawcy, on podal do fimry. Obecnie firma odmowila mi reklamacji, gdy twierdza ze nie obchodza ich produkty, ktore sa zamontowane poza granicami Polski. Przejrzalam gwarancje i rzeczywiscie jest tam punkt, ze gwarancji udziela sie na produkty zamontowane na terenie Polski. Jednak ja nie zglaszam usterki wynikajacej z uzytkowania, tylko chce zreklamowac wadliwy produkt. Jezeli okno mialo wade fabryczna to rozumiem to jako reklamacje, a nie dzaialanie gwarancyjne?
Nie wiem co dalej z tym zrobic? Prawnik tutaj nie zna sie na polskim prawie. Jezeli zamowie nowe okno u siebie, ze wzgledu na wymiar musze czekac ok 2 miesiace, a dekarz nie bedzie czekac.
Moze ma ktos jakis pomysl, co moge zrobic?

ps. Przepraszam za brak polskich znakow

niezweryfikowana
Posty: 2.943
Ostrzeżenia: 1/5

Na fb jest taka grupa" Fuszerki montażu okien - ku przestrodze dla innych". Może tam ktoś Tobie coś sensownego podpowie

http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/9326809,reklamacja-towaru-kupionego-za-granica-co-trzeba-wiedziec-zeby-zrobic-to-skutecznie,id,t.html

W przypadku zakupów w Unii Europejskiej konsumenci są chronieni przez ujednolicone regulacje. Kwestie sprzedaży i reklamacji reguluje Dyrektywa 1999/44/EC z 25 maja 1999 r. w sprawie niektórych aspektów sprzedaży towarów konsumpcyjnych i związanych z tym gwarancji. Dyrektywa dotyczy umów zawieranych pomiędzy konsumentem - osobą fizyczną nabywająca towar lub usługę, zawierającą w ten sposób umowę ze sprzedawcą bądź usługodawcą (przedsiębiorcą) w celu niezwiązanym z działalnością zawodową, lub gospodarczą.

Gdzie możemy uzyskać pomoc?

Europejskie Centrum Konsumenckie

Plac Powstańców Warszawy 1

00-950 Warszawa

tel:22 55 60 118,

e-mail: ****@**** (dla własnego dobra nie podawaj emaili na forum. Administracja) ; www.konsument.gov.pl

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Plac Powstańców Warszawy 1

00-950 Warszawa

tel:22 556 08 00

www.uokik. gov.pl,

kurde i szukasz pomocy na szafie takie rzeczy to od razu realnie musisz załatwiać począwszy od rzecznika praw konsumenta kończąc w sądzie jak ci nikt nie pomoże a nie na szafie

Wątek ma już trochę czasu, ale się wypowiem, może komuś innemu się przyda.
Jeśli chodzi o reklamację wyodrębnia się dwie zupełnie inne rzeczy:
1) Gwarancja - nie jest obowiązkowa, tzn. sprzedawca może jej udzielić, ale nie musi, to jego dobra wola).

2) Rękojmia - jeśli wykryjesz wadę, która jest winą producenta/sprzedawcy do 2 lat to możesz to reklamować. Do roku czasu nie musisz udowadniać winy producenta/sprzedawcy, jeśli minie rok, to masz jeszcze jeden rok na reklamację z tytułu rękojmi, ale wtedy Ty musisz udowodnić, że to producent/sprzedawca jest winny.

Co bym Tobie doradziła?

Złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi. Napisać ładne pisemko, dołączyć zdjęcia okien. Sprzedawca powinien to naprawić, albo wymienić na nowe (bez wady), w ostateczności zwrócić pieniądz. Sprzedawca ma regres wobec producenta. To znaczy, że sprzedawca ma Ci to zrekompensować i Ciebie producent nie obchodzi. Sprzedawca ma się zwrócić w swoim własnym imieniu do producenta o zadośćuczynienie.

Daj znać jakie kroki podjęłaś :)

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

KONKURS POTRZEBNE GŁOSY