W porozumieniu z administratorką Olą otwieram wątek, w którym możecie kierować pytania o Wasze spory ze stronami umowy lub wątpliwości. Wątek powstał w odpowiedzi na liczne problemy, jakie spotykacie w dochodzeniu swoich praw w związku z zawieraniem umów najczęściej sprzedaży lub zamiany. Jeżeli wątek będzie cieszył się popularnością, zostanie przypięty na stałe na pierwszą stronę.
Opisujcie swoje sytuacje krótko i rzeczowo, bez zbędnych dygresji: logicznie i chronologicznie. W miarę możliwości i potrzeby wrzucajcie zdjęcia.
Z drugiej strony pochwalcie się, jak radzicie sobie z oszustkami.
UWAGA!!! Ten wątek nie powstał dla porad, jak przygotować się do wizyty na policji, od tego istnieje ten wątek.

Chciałam skupić się w pierwszym poście na mojej absolutnie ulubionej klauzuli, która - niestety - istnieje u wielu użytkowniczek:

Zgodnie z nowymi przepisami prawnymi Unii Europejskiej (01.08.2003r.) O zakupie towaru od osób prywatnych informuję, że moje wystawione przedmioty nie podlegają gwarancji, rękojmi ani zwrotowi po dokonaniu transakcji. Zgodnie z prawem UE taka adnotacja powinna znajdować się pod każdą aukcją online w przeciwnym wypadku sprzedawca, jako osoba prywatna, zobowiązany jest do rocznej gwarancji na sprzedany towar - zarówno nowy jak i używany.

Takie "prawo" nie istnieje - jeśli istnieje proszę przesłać mi link! Nie znalazłam. Jednym z celów prawa UE jest ochrona wszystkich stron każdej umowy, dlatego tez nie do pomyślenia jest fakt wyłączenia prawa rękojmi.

Pamiętajcie, że osoba prywatna nie jest obowiązana do przyjęcia zwrotu, jeśli towar drugiej osobie nie przypadł do gustu, a gwarancją nazywamy szczególny rodzaj uprawnienia Kupującego i jest nadawany dobrowolnie przez przedsiębiorcę. Między osobami prywatnymi również - jeśli zostanie zawarta wyraźnie w umowie.
Jeśli Sprzedająca ma taką klauzulę: zachowajcie szczególną ostrożność lub nie kupujcie u niej. Szkoda potem szargać nerwy w razie, gdyby sprzedała nam rzecz wadliwą.

W sporach związanych z sprzedażą lub wymianą na Szafie polecamy - wraz z Administracją - najpierw zgłosić problem do CENTRUM SPORÓW. Administracja pomoże rozwiązać spór na drodze polubownej. Dla przypomnienia: Pamiętajcie, ze sprawę należy opisać szczegółowo i załączyć dowody, które pozwolą na wydanie jednoznacznej decyzji w sprawie (warto załączyć zdjęcia, linki do korespondencji).
Lakoniczne zgłoszenia i wyjaśnienia utrudniają wydanie decyzji, a brak zdjęć powoduje wydłużenie czasu oczekiwania na podjecie odpowiednich działań.

Ponadto pamiętajcie, że podczas szafowych transakcji wiąże Was Kodeks cywilny i Regulamin Szafy. Prowizje obarczają tylko i wyłącznie Sprzedającego, nie może być wliczona w cenę przedmiotu lub wysyłki. ani w inny sposób obciążać Kupującego.

Jako sposób wysyłki wybierajcie list POLECONY, nigdy zwykły. Nawet jako strona Sprzedająca nie zgadzajcie się na inny list niż rejestrowany - chronisz wtedy siebie, masz dowód na zrealizowanie swojego obowiązku.

Pozdrawiam i zapraszam !!!



Zmieniany 3 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-07-23 12:08 przez SunFlower23.

SUper, że powstało coś takiego, mam nadzieję, że wątek będzie się jakoś kręcił :D

Zamysł powstania wątku bardzo dobry, oby tylko szafiarki potrzebujące do niego trafiły - a wiem, z doświadczenia, że szafiarki to mądre kobiety, ale czasami nie za bardzo rozgarnięte :P

Top też forma reklamy, bo na priv dostaję sporo wiadomości nie tylko z działu: oszukana. Chamska reklama. Poproszę warna.

Jeśli chodzi o oszustwa, to im więcej się o tym pisze i uświadamia inne szafiarki, to jest nadzieja, że potencjalne oszustki będą się długo zastanawiać zanim oszukają :)

Usuń nick - podawanie nicków w postach zwłaszcza w negatywnym kontekście jest zabronione przez regulamin. Od podawania nicków i ostrzeżenia użytkowniczek jest Czarna Lista.

Zgłosiłaś spór w Centrum Sporów? Jak zostałaś oszukana? Jakie kroki podjęłaś?

zweryfikowana
Moderator szaf
Posty: 13.864

MyPerfectLie, jak prywatnie transakcję robiłaś to raczej prywatnie musisz starać się walczyć ... udaj się na policję.

Fajny wątek.

Ja klinkełam w kup teraz i kupiłam buty za 1 zł ale ze szafowiczka próbowała uniknac w ten sposób kosztów prowizji wiec cenę sobie wpisała w opisie a same buty wystawiła za złotówke na kup teraz i nie chce mi podac numeru konta bo wykreca sie niewiedza i nie znajomoscia regulaminu ale stwierdziła ze butów mi nie odda bo nie musi...ale skoro załozyła tu konto wiec regulamin i warunki tu panujące zaakceptowała wiec nie rozumiem??i co ja mam zrobic teraz jak moge zgłosic sprawe do centrum sporów po 7 dniach dopiero a ona czuje sie bezkarna skoro stwierdziła ze najwyżej poniesie konsekwencje i tyle a zeby ominąc prowizje to wiedziała jak a teraz sie wykreca??Myslę zeby zgłosic to do Centrum sporów a potem na Policję bo jak to oleje to każda bedzie czuła sie bezkarnie..Co Wy na to Dziewczyny?? doradzcie mi co mam robic w takiej sytuacji...Pozdrawiam



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2014-08-13 22:34 przez agula-kotek.

agula-kotek zgłoś sprawę do centrum sporów, wystaw stosowny komentarz i to wystarczy. Co Ci da pójście na policję?

Tak jak wikijaja radzi.
Na policje tylko wtedy gdyby powstala szkoda majatkowa wywolana oszustwem.

Pragraf, przeczytaj porade jaka udzielilas szafowiczce, ktora przeprowadzila transakcje poza portalem(szafa). Jezeli tak ma wygladac pomoc ofiarom to ja SERDECZNIE podziekuje.
Bardzo ciekawy watek...tylko niestety, ktos nie czyta DOKLADNIE POSTOW i udziela blednych rad, przykra sprawa.

Witam!! Mam problem ze sprzedającą. Kupiłam kurtkę która miała wyglądać tak i niby tak wygląda tylko zabrakło informacji o tym że kurtka była przerabiana tzn ma na plecach szycie i ślady po pruciu. Widać po całej długości dziurki wa od wewnątrz jest białe prujące się przeszycie. Sprzedająca mówi że chcę ją naciągnąć więc dlatego proszę o pomoc co mogę w tej sytuacji zrobić. Dodam że kurtka kupiona za 50zł została wystawiona jako wymiana jest tylko wzmianka jaki jest jej koszt. Czy mogę liczyć na pomoc? Przesyłam zdjęcia przeszycia i dziurek



Witaj,

na pomoc Administracji nie masz co liczyć, na własne ryzyko kupiłaś jako wymiana. Zgłoś do Administracji obejście regulaminu przez Sprzedającą.

Napisz do Kupującej pismo przypominające reklamacyjne z wykazaniem, że po jej stronie leży rękojmia za wady art. 556 KC, a także że twoje uprawnienia wynikają z art. 560 KC i co żądasz: odstąpienia od umowy czy żądania obniżenia ceny (np. o wysyłkę). Daj sprzedającej termin do ustosunkowania się. Pismo wydrukuj, podpisz i zesnuj, wyślij jej na maila i czekaj.

A jeśli ci odmówi albo nie odpisze?
Pozostaje udanie się do sadu cywilnego, ale jak już się zdecydujesz na tą opcję to zagłębię się w szczegóły plus to, że nie wiem, czy warto.

Do pisma dołącz zdjęcia.

dinho a ta przeróbka przeszkadza w noszeniu kurtki? Jest bardzo widoczna? Może gra nie warta jest świeczki, skoro wymiary pasują, kurtka się podoba, to ją noś :)

dinho, jezeli faktycznie jest NIEZGODNA z opisem i MA UKRYTE WADY, masz prawo zglosic to administracji, napewno poniesiesz jakies tego konsekwencje poniewaz kupilas pod wymianka, ale transakcja i jej tresc jest zarejestrowana na portalu i administracja musi sie jakos do tego ustosunkowac i podjac dzialanie. Napewno nie zostanie to bez odzewu , transakcja zawarta na szafa.pl.
Mozesz rowniez zastanowic sie, tak jak radzi wikijaja...ale zglosic administracji "niezgodnosc i ukryte wady" zawsze masz prawo i to czego oczekujesz, np checi cofniecia transakcji, tylko wyslij im wszyskie linki dotyczace transakcji zeby ulatwic i przyspieszyc sprawe.

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

Pomożecie