Obecnie rozmawiamy o:

usługi stomatologiczne

gorący temat

Sklep internetowy

34 minut temu

Biznes

37 minut temu

tabernakula sklep

57 minut temu

zakupy internetowe

godzinę temu

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

ubezpieczenie w ciąży

25 cze 2016 - 08:27:07

Dziewczyny, mam taki problem. Otóż jestem w ciąży i 30.07 biorę ślub. Teraz jestem studentką, więc jestem na ubezpieczeniu rodzica, jednak po ślubie przejdę na ubezpieczenie męża. Ale wiadomo, na wyrobienie dowodu czeka się nawet miesiąc a we wniosku o 'podpięcie' do ubezpieczenia zdrowotnego jest miejsce na wpisanie nr/ serii dowodu. I mam dwa pytania:
1. Czy w ciąży mimo braku ubezpieczenia mam prawo do wszystkich świadczeń (nie tylko ginekologicznych)?
2. Czy przy wniosku wpisać nr/ serię 'panieńskiego' dowodu? I czy normalnie do czasu wyrobienia nowego mogę się nim posługiwać?
Ja wiem, że te pytania mogą wydawać się głupie, ale po prostu nie mam pojęcia jak to jest.

ubezpieczenie w ciąży

25 cze 2016 - 16:53:17

Do dnia dostania nowego dowodu wszędzie posługujesz się aktem skróconego małżeństwa(dlatego zrób sobie kilka kopii,bo oryginał jest tylko do wglądu i nikt nie ma prawa ci go zabrać,co najwyżej sobie popatrzeć i zabrać kopię).Świadczenia zdrowotne ciężarnej bez ubezpieczenia teoretycznie się należą,ale nasza służba zdrowia jest jaka jest,więc po prostu się dopytaj u swojego lekarza.
Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi,musisz się dopytać tam gdzie będziesz składać wniosek.

No raczej po zamążpójściu nie możesz posługiwać się starym dowodem,masz na to akt małżeński.

ubezpieczenie w ciąży

25 cze 2016 - 17:12:16

Kobiety w ciazy jak i dzieci do 18 roku zycia sa objeci darmowa podstawowa opieka medyczna w Polsce. Takze nie masz podstawy do obaw :)

ubezpieczenie w ciąży

17 paź 2017 - 09:54:18

kobiety w ciąży objęte są podstawową opieką bez względu na ubezpieczenie. Ja wpisałabym sary nr dowodu a później poszła zmienić ;)