Karmienie piersia POMOCY!

08 paź 2015 - 21:04:46

Też mam dziecko i wiem kto w szpitalach pracuje. Szokujące jest to, że dajesz tak sobą pomiatać i jeszcze nie widzisz w tym nic dziwnego.

Karmienie piersia POMOCY!

08 paź 2015 - 21:17:36

Jeżeli nie chcesz przystawiać malucha do piersi to możesz kupić laktator, ściągać mleko i podawać dziecku swoje z butelki. Jezeli laktacja sie nie zatrzyma to piersi bardzo bola i twardnieja

niezweryfikowana
Posty: 2.942
Ostrzeżenia: 1/5

Karmienie piersia POMOCY!

08 paź 2015 - 22:36:14

Jesteś dopiero w 7 miesiącu,może nie podejmuj jeszcze ostatecznej, zbyt pochopnej decyzji. Na razie nic nie rób. To co jest w tej chwili, to nie jest jeszcze siara.

Bliska mi osoba, z pewnego, bardzo ważnego powodu nie mogła karmić piersią, choć bardzo chciała.Spodziewała się że będą z tym problemy jednak tuż po porodzie próbowała karmienia naturalnego. Wkrótce z powodu schorzenia stało się to niemożliwe. Podawanie sztucznego mleka okazało się horrorem dla dziecka i rodziców. Ciągłe zmiany mleka i próby a raczej doświadczenia na dziecku(pod kontrolą lekarza), zaowocowały wysypkami, bólami brzuszka,wzdęciami,ciągłym płaczem,bezsennymi nocami,zaparciami, rozwolnieniami i wymiotami.Przekładało się to na utratę wagi dzieciątka i frustrację rodziców.Dopiero po kilku miesiącach udało się dobrać odpowiednią mieszankę.

Karmienie piersia POMOCY!

08 paź 2015 - 23:36:36

Cytat
Ihwe
czytam czytam i sie nie moge nadziwic- my zyjemy w XXI wieku czy sredniowieczu??
okładanie piersi okładami z mocno stluczonej mlotkie kapusty białej (tak by puscila sok). Kapusta przypala pokarm i szybciutko on zanika.

My żyjemy z pewnością w XXI wieku, ale łaskawa Pani z taką wiedzą to ze średniowiecza zdecydowanie nie wyszła:)
Poza tym, większość nie krytykuje samej decyzji, jaką podjęła autorka wątku, ale przyczyny i sposobu jej "wprowadzenia" w życie.

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 00:15:39

poli34, Kochana Pani, po łącznie przeżytych 10 zapaleniach piersi moge jednoznacznie i bez najmniejszego cienia wątpliwosci powiedziec ze zadne apapy, antybiotyki, czy ibupromy, tudzież ziólka, zimny lód, czy inne pomocne "gusła" nie działaja tak dobrze jak stluczona biała kapusta. Powiem więcej- jest tak skuteczna zarowno pryz leczeniu zpalaenia piersci jak i pozbywaniu się pokarmu, ze leczenie trwa dzien- góra dwa i do przeogromnego bólu jaki przeszlam przypierwszej próbie karmienia nie dochodzi. Prosze najpierw wyprobowac, potem krytykowac. Kiedys stawialam na farmakologię, ale potem doceniłam przeogromną moc natury- niejednokrotnie silniejszą niż leki chemiczne.
Proszę nie krytykowac tego co napisałam, bo metoda jest skuteczna bardzo, a sposób wprowadzenia w zycie tani i bardzo(!) skuteczny. Kapusta działa bowiem przeciwzapalnie i ściagająco ( jak mawiały nasze mamy -"pali pokarm". Dobrze gdyby byla schlodzona w lodowce- piers przy zapaleniu jets zazwyczaj mocno gorąca.
Życzę miłego dnia i nie życze potrzeby zastosowania sie do moich rad.
Pozdrawiam,

M.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-10-09 00:16 przez Ihwe.

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 09:41:58

Cytat
Ihwe
poli34, Kochana Pani, po łącznie przeżytych 10 zapaleniach piersi moge jednoznacznie i bez najmniejszego cienia wątpliwosci powiedziec ze zadne apapy, antybiotyki, czy ibupromy, tudzież ziólka, zimny lód, czy inne pomocne "gusła" nie działaja tak dobrze jak stluczona biała kapusta. Powiem więcej- jest tak skuteczna zarowno pryz leczeniu zpalaenia piersci jak i pozbywaniu się pokarmu, ze leczenie trwa dzien- góra dwa i do przeogromnego bólu jaki przeszlam przypierwszej próbie karmienia nie dochodzi. Prosze najpierw wyprobowac, potem krytykowac. Kiedys stawialam na farmakologię, ale potem doceniłam przeogromną moc natury- niejednokrotnie silniejszą niż leki chemiczne.
Proszę nie krytykowac tego co napisałam, bo metoda jest skuteczna bardzo, a sposób wprowadzenia w zycie tani i bardzo(!) skuteczny. Kapusta działa bowiem przeciwzapalnie i ściagająco ( jak mawiały nasze mamy -"pali pokarm". Dobrze gdyby byla schlodzona w lodowce- piers przy zapaleniu jets zazwyczaj mocno gorąca.
Życzę miłego dnia i nie życze potrzeby zastosowania sie do moich rad.
Pozdrawiam,

M.

No cóż, widzę, że ma Pani kłopot z czytaniem ze zrozumieniem...
Autorka nie szuka porady na temat ulgi w zapaleniu piersi, a ewentualnego sposobu zatrzymania laktacji. Ponieważ jestem matką, która karmiła dzieci piersią, temat zastoju pokarmu i zapalenia nie jest mi obcy. I tu się z Panią zgodzę w kwestii dobroczynnego wpływu kapusty jako środka łagodzącego ból obrzmiałych piersi-też go stosowałam. Mój sprzeciw wzbudziło zdanie na temat kapusty, która "pali" pokarm i w ten sposób zatrzymuje laktację. No większej bzdury nie słyszałam! Zatrzymanie laktacji bez użycia stosownych leków, to proces niestety wymagający czasu i cierpliwości ze strony mamy i żadne okłady z kapusty go nie przyspieszą. Jednakże bywają ponownie pomocne jako środek łagodzący, bo i w tym procesie może dochodzić do sytuacji zapalnych. Tak więc kapusta na pewno pomaga, ale z pewnością nie pali pokarmu i nie sprawi, że szybciutko zaniknie!

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 12:50:51

Dziekuje za rady tym paniom ktore doradzily cos sensownego a nie ocenialy jako zla matke bo nie chce karmic piersia. Wiedzialam ze spotka sie to z oburzeniem u niektorych ale coz jestem wolnym czlowiekiem, to moje cialo, moje piersi i moje dziecko i mam prawo decydowac czy bede je karmic piersia czy nie.

Rozmawialam z mezem po raz drugi na ten temat. Powiedzial ze nie ma dyskusji, ze mam karmic piersia i tak nasza rozmowa sie zakonczyla na ten temat. Przykro mi ze moj argument do niego nie dociera, tak jak do niektorych pan tutaj, ale uwazam ze powinno sie starac zrozumiec drugiego czlowieka i uszanowac czyjas decyzje. Mnie na przyklad dziwi wrecz bez urazy kochane ale obrzydza to jak kobiety mowia/pisza ze bardzo pragna karmic piersia, ze to cudowne przezycie, no po prostu nie potrafie tego pojac.

Ktos tu pisal ze pielegniarki w szpitalu zmuszaja do karmienia piersia. Mieszkam za granica i tu jest troche inaczej niz w Polsce. Wiem bo mam kolezanki ktore tu rodzily wiec z ich opowiadan wiem troszke jak to wyglada. Moze niektore macie racje by odciagac pokarm do buteleczki i karmic dziecko butelka aczkolwiek mysl ze ciagle za przeproszeniem bedzie mi sie lac mleko z piersi mnie przeraza. Moze to sie wam wydac dziwne ale nie potrafie sie przekonac. Rozmyslalam nad tym wiele razy, czytalam rozne artykuly, wypowiedzi mam na temat karmienia piersia itd i nie potrafie sie zmusic.

Nie wiem moze jestem nienormalna albo dziwna. Moze powinnam porozmawiac o tym z polozna, bo jeszcze nie rozmwialysmy na temat karmienia.

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 14:04:38

Odnośnie twojej ostatniej wypowiedzi, to może dobrze by było porozmawiać z psychologiem? Nie rozumiem, że ktoś nie chce karmić, ale rozumieć tego nie muszę- to twoja sprawa. Zastanawia mnie jednak argument, którego używasz- to jest dla mnie dziwne. Może to obrzydzenie jest wynikiem jakiejś traumy,psychicznej blokady...być może warto pogadać sobie o tym z psychologiem właśnie. Wcale nie mówię, że ma to zmienić twoją decyzję, bo może cię tylko w niej utwierdzić, ale może łatwiej będzie wtedy to przyjąć mężowi...no i pomoże ci w mierzeniu się ze światem, w którym większość osób jednak będzie cię potępiać za taką decyzję. No nie wiem. W każdym razie życzę zdrowia i tobie i maleństwu.

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 15:54:16

Cytat
PaniGami
To co jest w tej chwili, to nie jest jeszcze siara.
.

A skad to niby mozesz wiedziec? Jestes madrzejsza od lekarzy ktorzy prowadza moja ciaze i lepiej od nich wiesz? Czytalam wypowiedzi kobiet w ciazy na roznych forach i jedne dostaja siare zaraz po zajsciu w ciaze, inne pod koniec ciazy, jeszcze inne zaraz po urodzeniu, roznie z tym bywa.

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 21:41:03

poprosilas o rady i opinie a sie wkurzasz gdy ktos ma inne zdanie... proponuja ci sciaganie pokarmu laktatorem ale to tez problem dla ciebie.... nie rozumiem po co decydowalas sie na dziecko, nie wiedzialas ze bedzie pokarm w piersiach czy co????

niezweryfikowana
Posty: 2.942
Ostrzeżenia: 1/5

Karmienie piersia POMOCY!

09 paź 2015 - 22:08:49

Cytat
thumbelina479
Cytat
PaniGami
To co jest w tej chwili, to nie jest jeszcze siara.
.

A skad to niby mozesz wiedziec? Jestes madrzejsza od lekarzy ktorzy prowadza moja ciaze i lepiej od nich wiesz? Czytalam wypowiedzi kobiet w ciazy na roznych forach i jedne dostaja siare zaraz po zajsciu w ciaze, inne pod koniec ciazy, jeszcze inne zaraz po urodzeniu, roznie z tym bywa.
Po co ta arogancja?
To fakt, nie mam monopolu na wiedzę, ale mam 3 dzieci :) i tyle razy miałam do czynienia z ciążami,porodami i wszystkim innym z tym związanym, łącznie z lekarzami prowadzącymi moje ciąże, a ci wcale nie byli "głupsi" od twojego.
To co nazywasz "siarą" pojawi się tuż przed porodem lub tuż po porodzie, gdyż wówczas w organizmie kobiety zachodzą procesy, które zmieniają skład pokarmu, jakim była wcześniejsza wydzielina. "Siara" to najbogatsze w składniki i najcenniejsze mleko, a utrzymuje się tylko przez kilka dni.

Może ta strona pomoże ci w zrozumieniu tematu
http://dziecisawazne.pl/sklad-mleka-kobiecego-roznice-miedzy-mlekiem-matki-mlekiem-modyfikowanym/



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-10-10 10:30 przez PaniGami.

Karmienie piersia POMOCY!

10 paź 2015 - 23:47:31

Karmienie piersią buduje silną więź dziecka z matką ,nigdy bym nie zrezygnowała z karmienia mojego maleństwa z takiego powodu. Też karmiąc piersią oszczędzisz sobie wstawania w nocy ,żeby przygotować butlę z jedzonkiem dla maluszka.Następną ważną sprawą jest to, że dzieci karmione piersią mają lepszą odporność.No ale zrobisz jak uważasz Twoja sprawa a z tymi ziołami uważaj bo możesz tylko zaszkodzić dziecku.

Karmienie piersia POMOCY!

11 paź 2015 - 07:30:45

Cytat
PaniGami

Po co ta arogancja?
To fakt, nie mam monopolu na wiedzę, ale mam 3 dzieci :) i tyle razy miałam do czynienia z ciążami,porodami i wszystkim innym z tym związanym, łącznie z lekarzami prowadzącymi moje ciąże, a ci wcale nie byli "głupsi" od twojego.
To co nazywasz "siarą" pojawi się tuż przed porodem lub tuż po porodzie, gdyż wówczas w organizmie kobiety zachodzą procesy, które zmieniają skład pokarmu, jakim była wcześniejsza wydzielina. "Siara" to najbogatsze w składniki i najcenniejsze mleko, a utrzymuje się tylko przez kilka dni.

Może ta strona pomoże ci w zrozumieniu tematu
http://dziecisawazne.pl/sklad-mleka-kobiecego-roznice-miedzy-mlekiem-matki-mlekiem-modyfikowanym/
Może i troje dzieci masz, ale popis ignorancji właśnie teraz dajesz :) O arogancji się nie wypowiem bo trudno stwierdzić jej związek z tym wątkiem :D Siara może pojawić się od 20 tygodnia ciąży. Tak nawiasem to Twoje wypowiedzi, podobnie jak większości wypowiadających się tu pań, są kompletnie nie na temat. To bardzo niepokojące, że cudze piersi aż tak bardzo Was interesują, może warto iść do psychologa?



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-10-11 07:54 przez majka51.

Karmienie piersia POMOCY!

12 paź 2015 - 21:43:27

Teraz nie potrafisz się przekonać, ale jak weźmiesz w ręce tę małą istotkę to może zmienisz zdanie :) Dzieci rodzą się z jałowym układem pokarmowym dlatego tak ważne jest by zaraz po porodzie dostały siary od mamy by zasiedlić układ "dobrymi" bakteriami.
Fakt początki karmienia zwykle nie są lekkie, ale potem jest tylko lepiej. Ja uwielbiam karmić piersią, a wręcz powiem że jest to przyjemne. Co więcej sutki stają się bardziej wrażliwe co przekłada się na większą przyjemność z igraszek z mężem ;)

Karmienie piersia POMOCY!

13 paź 2015 - 08:10:50

rzeczywiście kilka pan tutaj wypowiada sie nie na temat koleżanka zrobi to co uważa.
thumbelina479 mysle że kiedy zobaczysz i przytulisz swoje maleństwo zmienisz zdanie będziesz chciała dla niego jak najlepiej, ja nie wyobrażam sobie biegać co 2 godziny w szpitalu do pielęgniarek po mleko w domu co innego zawsze ktoś pomoże, a poza tym dziecko nie jest świadome tego że pije mleko z piersi mamy dla niego to źródło pokarmu i więź z mamą czuje się w ten sposób kochane i bezpieczne

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

toksoplazmoza w ciaży ,ktoras przechodzila?