Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

tsh za niskie

24 cze 2009 - 23:45:13

Do Martusi - mojej imienniczki i rówieśniczki ;)
Z całym szacunkiem, ale jesteś w błędzie - jeśli ma się TSH powyżej 4 to jest to objaw niedoczynności a nie nadczynności.
Wiem, bo sama mam niedoczynność i mam TSH na poziomie 4,6 (tzn. miałam, bo teraz jest już w normie odkąd biorę leki) - poza tym trochę się orientuję w temacie, ponieważ studiuję na Akademii Medycznej.
Do założycielki wątku - jeśli masz TSH 0,05 to znaczy, że prawdopodobnie masz nadczynność tarczycy - norma jest na poziomie 0,5-4,2 (oczywiście w zależności od laboratorium ananlitycznego).
Najbardziej miarodajne jest zbadanie TSH oraz fT4 - wówczas można dokładnie zdiagnozować chorobę tarczycy.
Ogólnie rzecz biorąc - jeśli ma się za wysokie TSH i za niskie fT4 to wskazuje to na niedoczynność
- jeśli ma się za niskie TSH i za wysokie fT4 wskazuje to na nadczynność
Bez wątpienia powinnaś się udać do lekarza.

tsh za niskie

24 cze 2009 - 23:48:13

zwracam honor:)ale dziwi mnie to ze mam objawy nadczynnosci:Pwaze teraz 57 kg.mimo ze jem za pieciu.chodze jak bomba.nie spie za dobrze.i nadal brak przyczyny.

tsh za niskie

24 cze 2009 - 23:55:16

Ciężko ocenić, ale z tymi objawami to bywa różnie - ja np. przy niedoczynności miałam duży apetyt, ale tyłam; mam kołatanie serca (objaw niby charakterystyczny dla nadczynności); też byłam strasznie nerwowa; mogłam spać przez cały dzień.
Moim zdaniem objawy się przepltają i występują zarówno w nadczynności jak i w niedoczynności.
Najważniejsze jest moim zdaniem oznaczenie poziomu TSH i fT4 we krwi oraz zrobienie USG tarczycy - jeśli wyniki są w porządku to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

tsh za niskie

24 cze 2009 - 23:58:50