Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Studiuję i wynajmuję pokój. Płacę czynsz za pokój plus zaliczkę 100 zł co miesiąc za media. W umowie jest to zapisane dokładnie tak " Najemca zobowiązuje się pokrywać całość opłat za wodę, gaz, prąd i wywóz śmieci wg wskazań liczników za miesiąc poprzedni do dnia 5-go następnego miesiąca (wstępna zaliczka w kwocie 100 zł płatna z góry wraz z czynszem)".
Czy to oznacza, że jeśli rachunki za wodę, gaz itd. będą większe niż 100 zł msc to będę musiała dopłacać? W umowie nic nie ma na ten temat, właściciel też nic nie wspominał.

Jeżeli masz w umowie " Najemca zobowiązuje się pokrywać całość opłat za wodę, gaz, prąd i wywóz śmieci wg wskazań liczników" to znaczy ze jak rachunki bądą na 1000 zeta to ty płacisz. Czemu na całość? sama tam mieszkasz? wynajmujesz mieszkanie czy pokój?

Wynajmuję pokój, dom jest cały pod wynajem. Na moim piętrze mieszka jeszcze 3 osoby. Teraz to mnie przestraszyłaś.

Pamiętam, że pytałam o to właściciela i powiedział, że on ustalił kwotę w wysokości 100 zł na miesiąc, bo sobie obliczył i tyle to mniej więcej wychodzi na osobę.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2017-12-06 19:11 przez olka0106.

Najpewniej będzie tak, że jak opłaty będą wyższe, to właściciel równo podzieli nadwyżkę między lokatorów i będziesz musiała tyle dopłacić. Ale umowę podpisałaś słabą, bo z niej wynika, że mogliby żądać od Ciebie całości.

umowa słaba- nie wiem czy bym się na to zgodziła bo nawet jeśli będziesz oszczędzać a ktoś z innego pokoju będzie lał wodę całą dobę to zapłacicie po równo podczas rozliczenia. W umowie masz jasno napisane, że opłacasz całość- więc jeszcze gorzej:) czekaj na pierwsze rozliczenie- a później renegocjuj umowę żeby nie bidniało tam zapisu i całości:P

Cytat
YesNoMaybe