Obecnie rozmawiamy o:

Sklep internetowy

16 minut temu

Biznes

20 minut temu

tabernakula sklep

40 minut temu

zakupy internetowe

godzinę temu

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Zwrot towaru a koszt transportu

27 lip 2016 - 19:42:34

Hej Dziewczyny;)
Postanowiłam założyć wątek, by zapytać Was czy Wy również macie takie sytuacje.
Często zdarza mi się kupić coś przez internet, najczęściej są to ubrania, buty itp. i wiadomo, że czasami coś nie spełnia moich oczekiwań i zwracam. Oczywiście gdy kupuje u osoby która prowadzi działalność gospodarcza. Za każdym razem zostaje przelana tylko kwota za towar. Pomijają koszt transportu jaki zapłaciłam by paczka doszła do mnie. Za każdym razem muszę napisać maila, w którym dodatkowo cytuje ustawę o prawie konsumenta. Oczywiście najczęściej są odpowiedzi" pracownica przeoczyła, już przelew zrobiony"itp. Wy też tak macie? Zwracacie w ogóle uwagę na to jaka kwota jest przelana i czy jest tam też za transport?
Jak nie, to przestrzegam aby pilnować:)Pozdrawiam

Zwrot towaru a koszt transportu

29 lip 2016 - 12:14:48

@Pira w sumie mam mieszane uczucia w tej sprawie- jeśli oddaję rzecz bo była niezgodna z opisem, uszkodzona itp to żądam kwoty wraz z wysyłką do mnie i kosztem odesłania, natomiast jeśli kupuję w jakimś małym sklepiku internetowym i odsyłam bo jednak mi się nie podoba jak na mnie leży itp itd to nie żądam zwrotu za wysyłkę bo rpzecież oni ten koszt pokryli a zwrot nie jest z ich winy. Jednak w niektórych sklepach jest napisane że zwracają wraz z wysyłką.

Zwrot towaru a koszt transportu

29 lip 2016 - 19:18:31

Mi chodzi tylko o wysyłkę tą od nich do mnie, którą płace przy zakupie produktu.
" natomiast jeśli kupuję w jakimś małym sklepiku internetowym i odsyłam bo jednak mi się nie podoba jak na mnie leży itp itd to nie żądam zwrotu za wysyłkę bo rpzecież oni ten koszt pokryli a zwrot nie jest z ich winy."

Widzisz. Ich obowiązkiem według prawa jest zwrócić Ci koszt transportu który poniosłaś kupując produkt.Nawet jeżeli zwróciłaś bo coś źle leżało, to nie ma to znaczenia.
"Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. "

Dlatego zapytałam jak to jest u Was.

Zwrot towaru a koszt transportu

29 lip 2016 - 21:45:28

Cytat
Pira
Ich obowiązkiem według prawa jest zwrócić Ci koszt transportu który poniosłaś kupując produkt.Nawet jeżeli zwróciłaś bo coś źle leżało, to nie ma to znaczenia.
"Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. "
Teoretycznie, gdyby kupujący masowo odsyłali rzeczy, bo się rozmyślili lub źle leżą, to taki e-sklep "poszedłby z torbami". Choć jestem tylko kupującą to tutaj widziałabym krzywdę dla sprzedajacego (chodzi o zwrot kosztów transportu rzeczy odesłanej z "widzimisię";).

zweryfikowana
Moderator szaf
Posty: 13.992

Zwrot towaru a koszt transportu

30 lip 2016 - 17:08:18

Cytat
Pira
Dlatego zapytałam jak to jest u Was.

Ja zwracam uwagę jaka kwota jest zwracana i jeśli byłby brak zwrotu kosztu przesyłki to zapewne zwróciłabym się do sprzedawcy o dopłatę z tego tytułu.
Kupowanie w sieci różni się od kupowania w sklepie stacjonarnym, gdzie można zobaczyć w realu, dotknąć i przymierzyć. W sieci trochę w ciemno się kupuje, a czasami może się zdarzyć, że to co na zdjęciu niekoniecznie jest tym co przychodzi. Oczywiście jak nie pasuje to zwracam wszak każdy e-sprzedawca przedsiębiorca powinien brać to pod uwagę, nawet owo widzimisię i nie uważam, że to dla niego krzywda.

Zwrot towaru a koszt transportu

30 lip 2016 - 17:10:42

Cytat
aster
Cytat
Pira
Ich obowiązkiem według prawa jest zwrócić Ci koszt transportu który poniosłaś kupując produkt.Nawet jeżeli zwróciłaś bo coś źle leżało, to nie ma to znaczenia.
"Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. "
Teoretycznie, gdyby kupujący masowo odsyłali rzeczy, bo się rozmyślili lub źle leżą, to taki e-sklep "poszedłby z torbami". Choć jestem tylko kupującą to tutaj widziałabym krzywdę dla sprzedajacego (chodzi o zwrot kosztów transportu rzeczy odesłanej z "widzimisię";).

Jeżeli prowadzi się sklep internetowy to niestety powinno się liczyć z czymś takim. Tak to zostało ustalone prawnie. Tylko właśnie chodzi o to, że sprzedający w takich przypadkach przelewają tylko koszt za daną rzecz i mają nadzieje, że kupujący nic nie zauważy, albo się nie upomni.
Widzisz ja byłam po 2 stronach. Prowadziłam sklep internetowy i też zdarzały mi się takie sytuacje, zwracałam koszt całkowity, bo taki jest obowiązek sprzedawcy.
Jako kupująca zdarza mi się odsyłać towar i tak jak mówiłam tylko raz właściwie ktoś zwrócił mi pieniądze za wysyłkę.
3 razy sama napisałam i zawsze odpisywali, że "wina pracownika, pieniądze są już na moim koncie".

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

Ideał kobiety