Obecnie rozmawiamy o:

dieta i trening

gorący temat

dieta przy cukrzycy

dzisiaj o 19:27

motywacja na diecie

dzisiaj o 18:53

motywacja na diecie

dzisiaj o 13:10

prawidłowa waga

dzisiaj o 12:42

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

zweryfikowana
Administrator
Posty: 447

PORADNIK BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z SZAFA.PL

W trosce o bezpieczeństwo wszystkich użytkowniczek Szafa.pl powstał ten krótki poradnik. Zachęcamy do zapoznania się z nim i stosowania w praktyce - dzięki temu unikniesz wielu problemów.

1. Porady dla kupujących

Kupno i sprzedaż przedmiotów na Szafa.pl odbywa się na zasadach "rozmowy" między dwiema osobami. Do tego celu służą prywatne wiadomości i zapytania dotyczące przedmiotów. Wystarczy kliknąć "Zapytaj o przedmiot" i napisać swoją propozycję. Trafi ona do osoby, która przedmiot wystawiła. Późniejsza wymiana wiadomości służy Wam do ustalenia szczegółów dotyczących transakcji.

Opis przedmiotów, zdjęcia
Dokładnie zapoznaj się z opisem przedmiotu. Wszelkie pytania kieruj bezpośrednio do sprzedawcy.
Zwróć uwagę na szczegóły przedmiotu. Poproś o dodatkowe zdjęcia, informację, zapytaj o wady, ewentualne zniszczenia. Poznając jakość przedmiotu dopasujesz proponowaną cenę do rzeczywistej wartości towaru.

Bezpieczne zakupy
Sprawdź sprzedawcę. Zobacz komentarze oraz osoby które je wystawiły (w razie jakikolwiek wątpliwości możesz zasięgnąć opinii innych użytkowników).
Zobacz co o użytkowniczce mówią jej komentarze. Szczególnie weź sobie do serca ewentualne negatywne opinie.
Dowiedz się co myśli o ewentualnych zwrotach i jakie w tej kwestii stawia warunki.
Nie wpłacaj pieniędzy bez ostatecznego ustalenia warunków transakcji i pewności, że dojdzie do skutku.
Upewnij się, że użytkownik otrzymał wszystkie Twoje wiadomości oraz czy dobrze się zrozumiałyście.
Jeśli masz podejrzenia, że sprzedająca nie wysłała do Ciebie zamówionego przedmiotu zgłoś ten problem do nas przez formularz kontaktowy. Sprawdzimy czy ta osoba logowała się na stronie w ostatnim czasie oraz w razie potrzeby pomożemy w wyjaśnieniu sprawy.
Poproś drugą osobę o podanie numeru telefonu. Uczciwy sprzedający nie powinien mieć z tym kłopotu. Ułatwi to też kontakt w razie takiej potrzeby.
Jeśli przeprowadzasz transakcję, znaczy to, że druga osoba została zweryfikowana przez Administrację strony Szafa.pl. To znacznie podnosi bezpieczeństwo, gdyż nie ma możliwości aby w sprzedaży brała udział osoba nieznana Administracji.

Przesyłka
Uzgodnij formę przesyłki. Poproś o wysłanie paczki jako priorytet z potwierdzeniem nadania lub za pobraniem. Dzięki temu w przypadku niedostarczenia paczki będziesz mogła złożyć reklamacje na poczcie.
Sprawdź gdzie mieszka sprzedawca. Może się zdarzyć, że jesteście z tej samej miejscowości, a umawiając się na odbiór osobisty zaoszczędzić na kosztach przesyłki.
Ustalając warunki zakupu poproś o skan lub zdjęcie potwierdzające przesłanie paczki (dzięki temu będziesz miała pewność, że sprzedający jest osobą uczciwą, a nieterminową dostawę paczki należy wyjaśnić na Poczcie)
Po zakończonej transakcji wystaw komentarz drugiej osobie. To pomoże Tobie i innym przy kolejnych sprzedażach i wymianach.

2. Porady dla sprzedających

Opis przedmiotów, zdjęcia
Opisuj wszystkie szczegóły przedmiotu, zaznacz jego wady, zniszczenia.
Zwróć uwagę na jakość zdjęć, widoczność i oświetlenie sprzedawanego przedmiotu. Pamiętaj, że dobre zdjęcia wzmacniają wiarygodność sprzedawcy.
Traktuj potencjalnych kupujących tak, jakbyś Ty chciała być traktowana. Pomyśl czasem, że jesteś po drugiej stronie.
Na bieżąco odpowiadaj na pytania kupującego. Pamiętaj, że ciągły kontakt z potencjalnym klientem to istotny element szybkich i udanych transakcji.
Pod żadnym pozorem nie oszukuj kupujących, nie kombinuj z zdjęciami, paczkami, potwierdzeniami wysyłek... - nie warto! Wszystko prędzej czy później wyjdzie na jaw, a Ty możesz skończyć z negatywem w profilu.
Wystaw odpowiednią cenę dla swojego przedmiotu. Pamiętaj, że są tu dziesiątki tysięcy ciuchów i zbyt wysokie ceny mogę odstraszyć potencjalne klientki.

Bezpieczna sprzedaż
Sprawdź kupującego. Zobacz komentarze oraz, gdy masz wątpliwości, zapytaj o zdanie osób, które już przeprowadzały transakcję z daną kupującą.
Upewnij się, że użytkownik otrzymał wszystkie Twoje wiadomości oraz czy dobrze się zrozumiałyście.
Nie wysyłaj paczki bez ostatecznego ustalenia warunków transakcji i pewności, że dojdzie ona do skutku.
Poinformuj co myślisz o zwrotach. Przedstaw warunki ewentualnego odesłania towaru.
Jeśli przeprowadzasz transakcję, znaczy to, że druga osoba została zweryfikowana przez Administrację strony Szafa.pl. To znacznie podnosi bezpieczeństwo, gdyż nie ma możliwości aby w sprzedaży brała udział osoba nieznana Administracji.

Stan wysyłanego towaru
Wysłany przedmiot musi być zgodny z wcześniejszym opisem.
Jeśli towar jest używany, może zawierać jedynie uszkodzenia zawarte w opisie przedmiotu lub te o których kupujący został odpowiednio wcześnie poinformowany.
Wysłany towar nie może być zabrudzony. Jeśli był używany wypierz go przed wysyłką. Drugiej osobie będzie miło, a Ty wyrobisz sobie pozytywną opinię o sobie. Zaprocentuje to przy kolejnych transakcjach.
Przedmiot powinien być odpowiednio zapakowany i zabezpieczony.

Przesyłka
Wysyłaj paczki jako priorytet z potwierdzeniem nadania lub za pobraniem. Pamiętaj, że niedostarczenie przesyłki bez dowodu nadania czy ubezpieczenia powoduje, że to Ty ponosisz odpowiedzialność za jej zaginięcie. Wysłanie paczki z potwierdzeniem nadania gwarantuje Ci możliwość złożenia reklamacji na poczcie jak również pomoże udowodnić kupującemu, że towar został niedostarczony z przyczyn niezależnych od Ciebie.
Poproś kupującego o skan dowodu wpłaty. W innym wypadku poczekaj z wysyłką do zaksięgowania pieniędzy na koncie.
Zeskanuj potwierdzenie nadania i wyślij kupującemu
Po zakończonej transakcji wystaw komentarz drugiej osobie. To pomoże Tobie i innym przy kolejnych sprzedażach i wymianach.
3. Porady dla wymieniających się

Opis przedmiotów, zdjęcia
Zamieść zdjęcia dobrej jakości i o to samo poproś użytkowniczkę, z którą chcesz się wymienić.
Opisuj wszystkie szczegóły przedmiotu, zaznacz jego wady, zniszczenia.
Na bieżąco odpowiadaj na wiadomości. Pamiętaj, że ciągły kontakt to istotny element szybkich i udanych transakcji. Żadna wiadomość nie może zostać bez odpowiedzi.
Jeśli jesteś w trakcie wymiany a częsta korespondencja jest niemożliwa - poinformuj o tym osoby, które mogą czekać na kontakt.

Bezpieczna wymiana
Dokładnie sprawdź komentarze drugiej osoby oraz porozmawiaj z użytkowniczkami, które już się wymieniały z tą drugą osobą.
Zobacz co o użytkowniczce mówią jej komentarze. Szczególnie weź sobie do serca ewentualne negatywne opinie.
Upewnij się, że użytkownik otrzymał wszystkie Twoje wiadomości oraz czy dobrze się zrozumiałyście.
Nie wysyłaj towaru bez ostatecznego ustalenia warunków transakcji i pewności, że wymiana dojdzie do skutku.
Ustalcie kwestie ewentualnych zwrotów. Przedstawcie swoje stanowiska w tej sprawie. Jeśli wszystko będzie zgodne z opisami i zdjęciami – zwroty nie będą konieczne.
Jeśli przeprowadzasz transakcję, znaczy to, że druga osoba została zweryfikowana przez Administrację strony Szafa.pl. To znacznie podnosi bezpieczeństwo, gdyż nie ma możliwości aby w wymianie brała udział osoba nieznana Administracji.

Stan wysyłanego towaru
Wysłany przedmiot musi być zgodny z wcześniejszym opisem.
Jeśli towar jest używany, może zawierać jedynie uszkodzenia zawarte w opisie przedmiotu lub te, o których szafiarka została odpowiednio wcześnie poinformowana.
Wysłany towar nie może być zabrudzony. Jeśli był używany wypierz go przed wysyłką. Drugiej osobie będzie miło, a Ty wyrobisz sobie pozytywną opinię o sobie. Zaprocentuje to przy kolejnych transakcjach.
Przedmiot powinien być odpowiednio zapakowany i zabezpieczony, aby nie uległ uszkodzeniu w transporcie.

Przesyłka
Wysyłaj paczki jako priorytet z potwierdzeniem nadania lub za pobraniem. Pamiętaj, że niedostarczenie przesyłki bez dowodu nadania czy ubezpieczenia powoduje, że to Ty ponosisz odpowiedzialność za jej zaginięcie. Wysłanie paczki z potwierdzeniem nadania gwarantuje Ci możliwość złożenia reklamacji na poczcie jak również pomoże udowodnić, że towar został niedostarczony z przyczyn niezależnych od Ciebie.
Zrób skan lub fotografię potwierdzenia nadania i prześlij drugiej szafiarce. Poproś o to samo.
Nie wysyłaj paczki bez ostatecznego ustalenia warunków transakcji i pewności, że dojdzie do skutku.
Sprawdź gdzie mieszka osoba z którąś chcesz się wymienić. Może się zdarzyć, że jesteście z tej samej okolicy - umawiając się na odbiór osobisty zaoszczędzicie na kosztach przesyłki.
Po zakończonej transakcji wystaw komentarz drugiej osobie. To pomoże Tobie i innym przy kolejnych sprzedażach i wymianach.



4. Pomoc administracji Szafa.pl


Zgłaszaj do nas wszystkie nieprawidłowości, jakie zauważysz TYLKO ZA POMOCĄ FORMULARZA KONTAKTOWEGO. Wykwalifikowani pracownicy udzielą Ci zawsze wskazówek, jak należy postępować w trudnych sytuacjach. Tylko ten sposób kontaktu zapewnia szybką reakcję.
Pamiętaj, że serwis Szafa.pl nie jest stroną Twoich transakcji, nie jest za nie odpowiedzialny. Posiadamy jednak dane umożliwiające identyfikację wszystkich użytkowników podejrzanych o oszustwa. Współpracujemy z Policją i na jej prośbę udzielamy wszystkich informacji, jakie mamy o nieuczciwych osobach.
Wszystkie problemy zostaną rozwiązane pod warunkiem, że zgłosisz je do nas przy pomocy FORMULARZA KONTAKTOWEGO, opiszesz dokładnie problematyczną sytuację oraz dasz nam czas na wyjaśnienie sprawy.



Pozdrawiam,
SzalonyMol



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-09-05 14:10 przez moderator.

Niestety nie masz uprawnień aby pisać/odpowiadać na tym forum.

następna dyskusja:

Jak złożyć reklamację na poczcie (przesyłka nie dotarła, uszkodzona zawartość)