Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Cześć,z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi.

Koleżanka z liceum zaprosiła mnie na swój ślub, jako że mieszka za granicą zrobiła to telefonicznie i na 3 tyg. przed ślubem co jest chyba trochę późno, ale fajnie było ją usłyszeć i rozemocjonowana pomyślałam że miło będzie z nią uczcić ten dzień. Jako że nie chodzę na śluby zbyt często dopiero później dotarły do mnie te wszystkie kwestie organizacyjne jak sukienka,dojazd i prezent. Ślub będzie w Polsce, potem wracają do siebie dlatego prezenty raczej odpadają bo jakby każdy im coś dał to musieliby wyczarterować samolot. Zostaje koperta, ale nie wiem ile wypada dać. Jestem studentką czasem sobie coś dorobię, milionów na koncie nie mam. Przeczytałam wiele wątków i już sama nie wiem. Jedni piszą, że 400-500 zł to podstawa inaczej nie idą, inni że powinno się dać tyle na ile nas stać. Pełno też głosów oburzenia, że po co ktoś robi wielkie wesele skoro nie ma na to środków i wpędza w zakłopotanie gości, że muszą im za nie zwrócić. Padają przykłady urodzin,chrztu, że nie oczekuje się prezentów, które cenowo odpowiadać będa kosztom imprezy. Co wy o tym sądzicie?

(zobacz zmiany)



Zmieniany 2 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-07-02 13:57 przez alLunula.

Z tego co wiem zasada jest taka, że powinno się przynajmniej Młodym zwrócić za koszt wesela:
2x załóżmy 200zł + 100zł żeby coś zostało = 500zł

W większych miastach pewnie jeszcze więcej.

To takie troszkę liczenie mniej więcej koszt za sale,a wiadomo że Młodzi muszą jeszcze wynająć orkiestrę, fotografa itp

Jak ktoś ma słabiej z kasą daje 400zł ale wydaje mi się, że to takie minimum biorąc pod uwagę obecne koszty organizacji wesela.

Ostatnio znajomy otrzymał puste koperty, albo 50zł.
Para Młoda szybko dojdzie kto był tak "hojny" więc nie wiem jaki sens jest takie akcje odstawiać konflikt