Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

jak dobrać narty

20 lis 2012 - 11:51:01

W tym roku postanowiłam nauczyć się jeździć na nartach- od zawsze chciałam i jakoś nie mogłam się zebrać w sobie. Powiedzcie mi kochane- jak dobrać narty żeby było wszytsko ok? Nie znam się na tym kompletnie i dlatego szukam rady na forum :P Może są tu Dziewczyny, które mi doradzą- na co zwracać uwagę przy wyborze nart i całej reszty :)

jak dobrać narty

20 lis 2012 - 11:52:15

Ile masz wzrostu? Nie jezdziłaś nigdy?

jak dobrać narty

20 lis 2012 - 11:57:59

Ja mam do ramion, na takich dobrze mi się jeździ, choć instruktorzy uważają że najlepsze są takie które sięgają ci do brody:) Preferowałabym Atomic albo Rossignol:)

jak dobrać narty

20 lis 2012 - 12:03:52

Cytat
alpina
Ile masz wzrostu? Nie jezdziłaś nigdy?

mam 170, no właśnie zaczynam dopiero przygodę z nartami, dlatego jestem całkowicie zielona w tym temacie :(

jak dobrać narty

20 lis 2012 - 12:04:49

Jeśli dopiero zaczynasz to możesz kupić używki. Muszą być odpowiednio krótkie żeby było Ci łatwiej inicjować skręty. Załóżmy,że masz 165 cm wzrostu, wtedy narty powinny mieć przynajmniej 10 cm krótsze a z własnego doświadczenia wiem,że nawet 15 cm, czyli 150 cm. Przy kupowaniu zwróć uwagę na to, żeby były z grupy tzw allround. I zwracaj uwagę na to żeby były damskie. Damskie narty są miekkie. Buty też muszą być miekkie na początek. Miękkość buta oznacza flex. Dla początkującej proponuje 45 -50 -55. Oznaczenia te są na butach więc przy zakupie będziesz widziała. O ile narty na początek możesz kupić uzywane to buty proponuje nowe. No chyba, że po pierwszym dniu stwierdzisz, że to nie dla Ciebie:) W co wątpie bo ten sport jest genialny:)
No i radzę zainwestować w instruktora na początek. Chociaż na 2 godzinki.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie pomogę.


Teraz zobaczyłam, że masz 170 cm. Więc 155 będą ok.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2012-11-20 12:05 przez alpina.