Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

zakwasy

04 sty 2013 - 17:55:10

witam. chciałam się od was dowiedzieć jak myślicie skąd się biorą zakwasy? mnie uczyli, że przez kwas mlekowy jednak już kilka lat temu oglądałam o tym w jakimś programie, że ten ból jest spowodowany mikrourazami mięśni. teraz dyskutuję na ten temat z narzeczonym i on uparcie dalej twierdzi, że jest to spowodowane kwasem mlekowym bo tak miał na zajęciach (na studiach...)

zakwasy

04 sty 2013 - 17:56:21

ja tez tak miałam na studiach. Może to po części i to, i to.

zweryfikowana
Posty: 2.110
Ostrzeżenia: 1/5

zakwasy

04 sty 2013 - 17:57:19

z chęcią sie dowiem ;)

zakwasy

04 sty 2013 - 17:58:43

Nie wiem...

zweryfikowana
Posty: 1.269
Ostrzeżenia: 1/5

zakwasy

04 sty 2013 - 17:58:53

wlasnie mam zakwasy, bo zaczelam 8 minutowy trening

zakwasy

04 sty 2013 - 18:00:41

Ja też tak miałam na zajęciach, a studiuję pielęgniarstwo, więc temat jest mi bliski. Chodzi o glikolizę beztlenową, w której organizm nie nadąża nad dostarczaniem tlenu do komórek mięsni. W efekcie mieśnie biorą zapasy z glikolizy betlenowej i hydrolizy fosfokreatyny, co prowadzi do mniejszej wydajności mięśni i zakwaszeni, czyli wzrostu pH, czyli zakwasów :)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-01-04 18:01 przez madziaopolemtm.

zakwasy

04 sty 2013 - 18:01:41

Ponoć nie ma czegoś takiego jak zakwasy tylko DOMS...czyli opóźniona bolesność mm. Kwas mlekowy jest do godziny czzasu po wysiłku likwidowany w jakiś 80 % więc prawdopodobnie jednak te mikrourazy to będą:P



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2013-01-04 18:02 przez listeczek22.

zakwasy

04 sty 2013 - 18:03:41

http://pl.wikipedia.org/wiki/Opóźniona_bolesność_mięśni może to się przyda :)

zakwasy

04 sty 2013 - 18:03:57

Cytat
madziaopolemtm