Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Dziewczyny bardzo mocno liczę na Waszą pomoc, ponieważ ja kompletnie nie znam się na prawie a informacje znalezione w internecie nie mi nie dają, ponieważ sprawa jest zbytnio skomplikowana.
Mam nadzieję, że być może jest wśród Was jakaś pani prawnik lub osoba, która była w podobnej sytuacji.

Już piszę o co chodzi:
Mój narzeczony pracował w pewnej firmie 3 lata, w tym roku niby ta firma ogłosiła upadłość, ale na początku nikt na to żadych papierów nie widział.
Wszyscy ludzie, którzy tam pracują NIE dostali żadnych wypowiedzeń ani nic takiego a minęło już 2 miesiące. Oczywiście nikt już do pracy od 2 miesięcy nie chodzi bo firma jest zamknięta, do szefa nie można się było dodzwonić - generalnie nikt nic nie wiedział, ludzie, w tym mój narzeczony, nie wiedzieli co robić no bo ani zasiłku żadnego nie mogli dostać w tej sytuacji ani nic.
Sami również nie mogli złożyć wypowiedzeń bo po prostu nie mieli DO KOGO ich złożyć.

Dzisiaj jeden z kierowników firmy zadzwonił do mojego narzeczonego, że w niedzielę ma przyjść do pracu na 12 godzin, żeby pilnować dobytku, ponieważ Syndyk to przejął i w związku z tym, że nie było żadnych wypowiedzeń on ma obowiązek stawienia się w firmie na każde skinienie szefa!

No niby racja, ale moje pytania są teraz takie:
1. Czy pracodawca, czy w tym przypadku juz teraz Syndyk, ma prawo wzywać ludzi do pracy po 2 miesiącach bez żadnych wyjaśnień i beż jakiegokolwiek kontaktu przez 2 miesiące?
2. Czy mój narzeczony moze sam złożyć wypowiedzenie bez okresu 2-tygodniowego wypowiedzenia? Bo znalazł już nową pracę, w której pracuje na umowę zlecenie i jest mu to wybitnie nie na rękę,żeby teraz wracać do "starej".
3. Co z wypłatami, których ludzie nie dostali?
4. Czy może dostać dyscyplinarkę, jeśli nie pojawi się na "stróżowaniu"? - bo to już w ogóle jest chore, nikt firmy przez 2 miesiące nie pilnował a teraz nagle taki wymysł.