Obecnie rozmawiamy o:

Poszukuję spodni 7/8

gorący temat

klejenie butów

53 minut temu

Ubrania ciążowe

dzisiaj o 15:59

Telefon - doradźcie :)

wczoraj o 16:30

Gry Eukacyjne dla Dzieci.

wczoraj o 16:29

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

zweryfikowana
Moderator
Posty: 13.868

Ciąża a mieszkanie z rodzicami...

11 paź 2017 - 17:48:39

Cytat
banach
no niestety skoro to twoje dziecko to ty musisz nad nim pracować a nie babcia a jeszcze do tego dochodzi miłośc ojca dziecka a własnie dziewczyna
cos słabo pisze o ojcu dziecka

Ojciec jak widać problemu nie stanowi, a ciąża jest w kolizji, jak czytam, z mieszkaniem z rodzicami.

Ciąża a mieszkanie z rodzicami...

11 paź 2017 - 19:24:55

Cytat
banach

to moze skup sie na tym dlaczego twoja córka woli bardziej babcie od ciebie co robisz takiego innego i nie mowie tu o rozpieszczaniu dziecka malego nie da sie rozpiescic dzieci potrzebuja duzo czułosci wiec im wiecje jemu dasz im wiecje czasu mu poswiecisz tym mniej atrakcyjna bedzie babcia tu nie ma co sie skupiać u mnie było to samo babcia zawładnęła moim dzieckiem a nawet kazała sobie mówić mama .
dopiero mój tata jak pojechał to im dał reprymendę.
wiesz babcie są rózne taka była moja teściowa niestety , nie ważny był tak mąż jej ani jej syn tylko wnuk. Teściowa nie wychowała swojego dziecka tylko jej matka a potem nadrabiała teściowa zaległości bo nagle przypomniało jej się macierzyństwo .
Dlatego nawet mieszkając pod wspólnym dachem jest żle .
Dziewczyna ma problem więc ciężko jej doradzić bo już to przerabiała i nie chce powielać.
ja tego kompletnie nie rozumiem jak moze babcia zawładnać dzieckiem ? jesli matka wystarczajaco duzo czasu poswieca własnemu dziecku nie ma szans by cos takiego sie przytafiło. no ale jesli chce sie kozystac z ciągłej pomocy babci bo np. do złobka nie bo jest babacia do przedszkola nie bo jest babcia, bo ja jestem zmeczona ciagła opieka nad dzieckiem wiec podrzuce babci to nie dziwota ze dzieciak bedzie bardziej przywiazny do babaci, jak kazda chwile bedzie spedzac z babcia a nie z rodzicami. Rodzice sa od wychowywania a dziadkowie od rozpieszczania i to rodzice ustalaja na jakich warunkach sie to rozpieszczanie odbywa.

Ciąża a mieszkanie z rodzicami...

12 paź 2017 - 09:08:47

Dziewczyny dziękuję za tyle rad... :) Jeśli chodzi o pierwszą ciążę to byłam młoda ale nigdy nie chciałam pomocy rodziców bo dawalam sobie sama z mężem radę. Opiekowalam się 3 lata córką w domu zanim poszłam do pracy...
I może dlatego córka będąc cale dnie ze mną poprostu chciała innego towarzystwa nie wiem chociaż jak mąż przyjeżdżał z pracy to córka nie lgnela tak do niego jak do babci.
Moja mama jest nadopiekuncza i na wszystko pozwalala swojej wnuczce i może w tym problem. Jej pierwsza wnuczka i wręcz oszalala na jej punkcie. Ale wiecie ja się tak staralam, opiekowalam calymi dniami a koniec końców i tak córką wolala mamę... Nie mam sobie nic do zarzucenia jako młoda mama bo pokochalam od razu córkę pomimo że nie była planowana. Kiedyś była sytuacja że mama potrafiła przyjść w środku nocy do nas bo słyszała placz dziecka i je uspokajac tak jak bym ja tego nie potrafiła zrobić... :/
Kolejny przyklad który pamiętam to że np. na jakiejs imprezie rodzinnej corka w wieku 2 lat siedziała przy babci zamiast z nami. Jak przyjezdzalismy do domu od razu leciała do nich. Trwało to przez kilka lat i nie wiem czemu tak się działo...

Ciąża a mieszkanie z rodzicami...

12 paź 2017 - 09:30:28

nie ma znaczenia w jakim wieku urodziłas pierwsze dziecko, tonie kwesta wieku a dojrzałoasci do posiadania dziecka sprawia ze albo robimy cos właciwie albo nie. Nie mozna jednoczesnie byc nadopiekińczym i na wszystko pozwalac
te dwa pojecia sie wykluczaja. To że jestes w domy czy nawet w tym samym pomieszczeniu z dzieckiem nie sprawi ze bedziesz dla niego interesujacym partnerem do zabaw, trzeba obudzic w sobie dziecko i zaczac patrzec oczami dziecka , innymi kategoriami na swiat a nie niby bawic sie ale myslec w głowie o rany musze zrobic zakupy, musze zrobic pranie , musze zrobic obiad itp. dzieci sa barometrami naszych leków, obaw siwetnie wyczuwaja nasz nastrój i zaangazowanie. Masz doświadczenia z pierwszego dziecka i wiesz co mogłabys ulepszyc wiec to wdrażaj

Ciąża a mieszkanie z rodzicami...

13 paź 2017 - 10:10:20

Cytat
modna2009
Kiedyś była sytuacja że mama potrafiła przyjść w środku nocy do nas bo słyszała placz dziecka i je uspokajac tak jak bym ja tego nie potrafiła zrobić... :/

To akurat mnie nie dziwi a bawi, moja mama robiła tak samo jak do niej przyjeżdżaliśmy z niemowlęciem na weekend na przykład. To chyba taka cecha ludzi nadopiekuńczych bo moja mama też do tej grupy naeży.Chca dobrze, chcą pomóc, być może uważają poniekąd że są starsi i mają doświadczenie więc może poradzą sobie lepiej. I tu wiek nie ma znaczenia, ja miałam 30 lat rodząc pierwsze dziecko a moja mama absolutnie nie chciaała żeby ją wolało itp, jest pedagogiem i terapeutą a mimo to takie zachowanie się pojawiło. Mam wrażenie że to taki odruch nie do opanowania u nadopiekuńczych osób :)

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

Bóg wychowa mi dziecko