Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Jak zrobić zakwas do chleba

14 lip 2015 - 11:16:19

Marzy mi się upiec domowy chleb z mnóstwem pestek dyni, słonecznika i innymi pysznościami. Powiedzcie mi jak zrobić zakwas do chleba? Niestety w takich tematach jestem zielona, w necie jest tego za dużo, wolałabym sprawdzony przepis :)
Pomoże któraś z Was? gotuje

Jak zrobić zakwas do chleba

14 lip 2015 - 23:39:46

Mąka żytnia razowa plus ciepła (nie gorąca)woda, wymieszać do konsystencji gęstej śmietany, przykryć wilgotną ściereczką i odstawić na około 4 dni w ciepłe miejsce. Można codziennie przemieszać i po 2-3 dniach codziennie domieszać trochę mąki. Koniecznie trzeba sprawdzać, czy nie pojawia się pleśń, zwłaszcza w deszczowe i chłodne dni moze się tak zdarzyć. W trakcie "robienia się" zakwas powinien pracować czyli będą w nim pęcherzyki powietrza, będzie też miał charakterystyczny kwaśny zapach. Zrobiony zakwas już tak intensywnie nie bąbelkuje.
Gotowy można trzymać przykryty niezbyt szczelnie w lodówce, co jakiś czas wystawiać i odżywić. Można też suszyć w ciepłe dni rozsmarowany cienką warstwą na papierze do pieczenia, nie na słońcu, nie podgrzewając - mam taką żelazną rezerwę pokruszoną w słoiku :)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-07-14 23:45 przez argentum_aranea.

Jak zrobić zakwas do chleba

09 sie 2015 - 23:19:12

Zdecydowanie najlepszą alternatywą dla wszystkich chlebów powstałych na bazie zakwasu jest chleb pszenny, który można upiec przy użyciu zwykłych drożdży http://jedzmy-zdrowo.pl/domowy-chleb-pszenny/ Tu jest przepis. Warto spróbować :)

Jak zrobić zakwas do chleba

08 paź 2015 - 13:07:33

Wiem,że wątek trochę stary, ale ciągle się wyświetla na głównej stronie, więc się wypowiem. Ja polecam taki szybki i sprawdzony. Nawet mojemu mężowi, który pracuje w piekarni bardzo przypadł do gustu.

Chleb z ziarnami

- 1 kg mąki (pszennej)
- 1 szkl. otrąb pszennych