Obecnie rozmawiamy o:

Biznes

gorący temat

Sklep internetowy

24 minut temu

tabernakula sklep

47 minut temu

zakupy internetowe

godzinę temu

Budowa domu

godzinę temu

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

Jak zrobić zakwas do chleba

14 lip 2015 - 11:16:19

Marzy mi się upiec domowy chleb z mnóstwem pestek dyni, słonecznika i innymi pysznościami. Powiedzcie mi jak zrobić zakwas do chleba? Niestety w takich tematach jestem zielona, w necie jest tego za dużo, wolałabym sprawdzony przepis :)
Pomoże któraś z Was? gotuje

Jak zrobić zakwas do chleba

14 lip 2015 - 23:39:46

Mąka żytnia razowa plus ciepła (nie gorąca)woda, wymieszać do konsystencji gęstej śmietany, przykryć wilgotną ściereczką i odstawić na około 4 dni w ciepłe miejsce. Można codziennie przemieszać i po 2-3 dniach codziennie domieszać trochę mąki. Koniecznie trzeba sprawdzać, czy nie pojawia się pleśń, zwłaszcza w deszczowe i chłodne dni moze się tak zdarzyć. W trakcie "robienia się" zakwas powinien pracować czyli będą w nim pęcherzyki powietrza, będzie też miał charakterystyczny kwaśny zapach. Zrobiony zakwas już tak intensywnie nie bąbelkuje.
Gotowy można trzymać przykryty niezbyt szczelnie w lodówce, co jakiś czas wystawiać i odżywić. Można też suszyć w ciepłe dni rozsmarowany cienką warstwą na papierze do pieczenia, nie na słońcu, nie podgrzewając - mam taką żelazną rezerwę pokruszoną w słoiku :)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2015-07-14 23:45 przez argentum_aranea.

Jak zrobić zakwas do chleba

09 sie 2015 - 23:19:12

Zdecydowanie najlepszą alternatywą dla wszystkich chlebów powstałych na bazie zakwasu jest chleb pszenny, który można upiec przy użyciu zwykłych drożdży http://jedzmy-zdrowo.pl/domowy-chleb-pszenny/ Tu jest przepis. Warto spróbować :)

Jak zrobić zakwas do chleba

08 paź 2015 - 13:07:33