Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

jak zrobić ciasto na pierogi

07 lip 2015 - 11:46:13

Jestem baardzo początkującą kucharką dlatego szukam rady- jak zrobić ciasto na pierogi? Próbowałam ostatnio ale wyszło mi strasznie płynne, dodawałam mąkę i nic :(
Jeśli podzielicie się sprawdzonym przepisem na ciasto na pierogi, będę wdzięczna gotuje

jak zrobić ciasto na pierogi

13 lip 2015 - 13:08:02

Do dużej miski wsyp kilogram mąki, wbij jajko, dodaj płaską łyżkę soli i dolewaj powoli, po trochę gorącej wody, mieszając wszystko drewnianą łyżką. Gdy wszystko zacznie się mniej więcej łączyć, wyrabiaj ciasto rękami, aż będzie ledwo ciepłe. Wyrabiając rękami ciasto powinnaś już wiedzieć, czy konsystencja jest dobra. Jeśli będzie za rzadkie to dodawaj po trochę mąki i dobrze wyrób. :)

zweryfikowana
Posty: 343
Ostrzeżenia: 1/5

jak zrobić ciasto na pierogi

26 lip 2015 - 11:14:51

Ja nie daję jajka do ciasta na pierogi, tylko mąka i gorąca woda z masłem. Najważniejsze to żeby po wyrobieniu odpoczęło trochę, ja odstawiam na jakieś pół godziny, wtedy ciasto da się cieniej rozwałkować i jest bardzo elastyczne. Polecam przepis z kwestii smaku.

niezweryfikowana
Posty: 13
Ostrzeżenia: 1/5

jak zrobić ciasto na pierogi

27 lip 2015 - 15:09:04

Jak kto lubi. Dzięki jajku ciasto jest troszeczkę twardsze i dzięki temu jedząc możemy coś ugryźć, a nie, że nam się rozpływa ciasto od razu :). Ja wolę twardsze, więc jajko daję :).

jak zrobić ciasto na pierogi

24 wrz 2015 - 18:46:28

A na przykład mama mojego chłopaka zamiast wody dodaje ciepłe mleko i powiem szerze, że lepszych pierogów nigdzie nie jadłam ;)

jak zrobić ciasto na pierogi

31 paź 2015 - 10:37:32

Kwestia wprawy moja droga ;)

niezweryfikowana
Posty: 36
Ostrzeżenia: 1/5

jak zrobić ciasto na pierogi

14 lis 2015 - 19:59:49