Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

wykształcenie

25 kwi 2015 - 11:10:29

Od pewnego czasu nurtuje mnie pewna kwestia. Czy spotkałyście się z odrzuceniem przez faceta z powodu iż dziewczyna nie studiuje i zapewne studiować nie będzie? Sama nie studiuję, studiowałam przez rok prawo, wybór tego kierunku był poniekąd naciskiem ze strony rodziców. Od samego początku nie widziałam się w tym, męczyła mnie nauka tego wszystkiego. Po roku wbrew wszystkim zrezygnowałam i poszłam na mój wymarzony kierunek, zaczęłam robić studium kosmetyczne. I realizuję się w tym. Można powiedzieć że już po roku studium zaczęłam pracować w zawodzie plus dorabiam sobie "po godzinach" w domach u klientek. Naprawdę mnie to interesuje i daje ogromną satysfakcję, jestem szczęśliwa że właśnie tak potoczyła się moja ścieżka edukacyjna. Teraz jestem już na drugim roku, uczę się dziennie. Jednak kiedy poznam jakiegoś faceta i zapyta mnie co robię w życiu mam opory aby powiedzieć mu że jestem kosmetyczką. Raz już spotkałam się z odrzuceniem z tego powodu, chłopak studiował administrację, po pewnym czasie stwierdził że jak on powie swoim znajomym, rodzinie że jego dziewczyna miałaby nie być również wykształcona? czy jeśli ktoś nie ma tych studiów to naprawdę taka hańba? Możecie wierzyć albo i nie, ale baaaaardzo dużo osób patrzy na to czy ktoś ma studia czy nie. W zawodzie kosmetyczki można zarobić na prawdę grube pieniądze, wiem z doświadczenia bo tak jak mówiłam- pracuje i jeszcze dodatkowo dorabiak sobie poza godzinami pracy. Mogę się założyć że zarabiam więcej niż niektóre osoby po studiach które nie mają pracy w "wystudiowanym" kierunku i siedzą z założonymi rękoma. Ale nie...bo przecież najważniejszy jest mgr przed nazwiskiem... Co o tym myślicie? Czy to nie jest chore żeby człowiek w tych czasach miał opory przed powiedzieniem facetowi że nie studiuje tak jak on? Ja wiem, że nie kazdy facet jest taki sam i od razu odrzuci, ale uwierzcie mi, że bardzo