Devikap czy Vigantol?

13 paź 2011 - 11:25:55

dokladnie, vigantolu juz nie kupisz, a devikap jest tez ok.

Devikap czy Vigantol?

13 paź 2011 - 11:29:19

Nam lekarz zalecił Devikap 2krople dziennie

Devikap czy Vigantol?

13 paź 2011 - 12:15:55

Macie nieaktualne info, Vigantol juz od jakiegoś czasu znów jest w aptekach, jest nawet tańszy niż devikap, bo po refundacji

Devikap czy Vigantol?

13 paź 2011 - 12:37:28

ja swojej córeczce podaję VitaD są to krople wyciskane z ampułki twist-off i nie ma mowy o przedawkowaniu,to po pierwsze po drugie gdy dziecko przechodzi na mleko modyfikowane uważam że nie ma potrzeby podawania witaminy d bo w mleku już jest a co za dużo to nie zdrowo.

Devikap czy Vigantol?

13 paź 2011 - 12:51:38

mnie pediatra kazał dawac1 kropelke codziennie Devicapu mimo iz karmie butelka, malemu poci sie główka i jestem przekonana ze to od tej witaminy poniewaz jak mu kiedys 2 dni nie dalam witaminy głowka była sucha.

Devikap czy Vigantol?

14 paź 2011 - 19:12:06

Fakt faktem, że co za dużo to nie zdrowo, ale nie do końca masz rację z tym mlekiem - zależy ile dziecko tego mleka pije. Na pudełku jest info ile witaminy D jest w 100 g powiedzmy, więc trzeba to wszystko przeliczyć i sprawdzić, czy dziecko dostało już zaleconą dawkę. Zazwyczaj wychodzi, że nie . Więc warto to wszystko omówić z lekarzem, ustalić dawkę i mieć witaminę D na receptę - zwłaszcza zimą, kiedy nie ma słońca.

Devikap czy Vigantol?

14 paź 2011 - 19:40:03

Ja daję od urodzenia JUVIT D3. Dajemy po 1 kropelce. 6 kropli to chyba za dużo, lepiej pogadaj z pediatrą bo można przedawkować a tego napewno nie chcesz. Juvit kosztuje ok 3 zł. Teraz dołączyłam mojej Małej JUVIT C żeby ją trochę uodpornić. Pediatra polecił.

Devikap czy Vigantol?

14 paź 2011 - 21:33:46

ja dawalam devikap po 1kropli dziennie prosto do buzki.syn ma prawie dwa lata tego lata przestalam dawac bo nie ma zapotrzebowania w okresie letnim ale nigdy moj pediatra nie zalecal wiecej niz 1 krople.

Devikap czy Vigantol?

14 paź 2011 - 21:37:42

A Vigantol jest jeszcze dostępny? Chyba rok temu go wycofali, bo coś było z nim nie tak. Ja podawałam najpierw Vigantol jednak po tej aferze zaczęłam podawać witaminę d3 w kapsułkach ale drogo to wychodziło.

Devikap czy Vigantol?

14 paź 2011 - 21:46:24

6 kropel witaminy D3????? Jestem w kompletnym szoku! Od urodzenia synkowi dawalam po 1 kropelce dziennie (Devikap). W lecie odstawilam, bo tez sie pocil (a to jest objaw przedawkowania), teraz w okresie jesienno-zimowym bede mu dawac po 1 kropelce co dugi dzien, bo juz jest starszy, a wiec je wiecej rzeczy niz jak sie urodzil i dostawal witamine codziennie, teraz je ja w posilkach dodatkowo. Jak sie bedzie pocil to odstawie calkowicie.

Devikap czy Vigantol?

16 paź 2011 - 22:57:26

No właśnie jest - już jakiś czas temu dowiedziałam się, że wrócił do aptek. Z tym wycofaniem to właściwie była profilaktyka, żadnych zanieczyszczeń nie znaleziono w Polsce, a cała akcja była tylko rozdmuchana niepotrzebnie.

A co do tych sześciu kropli to rzeczywiście przesada. Najlepiej zawsze z lekarzem uzgadniać co i jak - moim zdaniem

Devikap czy Vigantol?

19 paź 2011 - 09:47:58

Z Vigantolem to było tak jak z większością rzeczy w naszym kraju. Robi się wielka aferę o coś co tak na dobrą sprawę wcale nie było tego warto. Dobrze ze lek wrócił. Moja mama go używała na osteoporoze więc ciesze się że znowu może wrócić do sprawdzonego leku.

Wątek został zarchiwizowany. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji lub chcesz dodać swój komentarz, załóż nowy wątek:

Dodaj nowy wątek

następna dyskusja:

POMOCY