Plastry Evra

22 lut 2011 - 15:47:15

Witam, chciałabym zasięgnąć opinii różnych kobiet o tych plastrach. Skutki uboczne przede wszystkim. Ginekolog mi je przepisała w styczniu, ale do tej pory nie zaczęłam ich brać, bo po przeczytaniu ulotki strasznie sie wystraszyłam.. Ogólnie też sporo o nich czytałam w necie..i opinie nie są dość pochlebne ;/ w Ameryce chyba nawet je wycofali ze względu na szkodliwość..jedna kobieta 5dni po ich zazyciu zmarła na zakrzepicę.. Czy są jakieś inne bezpieczniejsze plastry..czy plastry to w ogóle dobry pomysł, czy może lepsze jednak by były tabletki ( nie chiałam ich brać za względu na moje zapominalstwo..zapewne nie bralabym ich codziennie i o konkretnej godz, ale bardzo bym sie starala ;>;) Plastry są dwuskladnikowe..niektore tabletki anty sa jedno i moze dlatego sa lepsze? Plastry maja chyba rowniez wieksze stezenie hormonow, to prawda? No wiem ze stopniowo sa uwalniane do krwi..bo jeden plaster ma starczyc na tydzien. Jak sadzicie co jest lepsze plastry czy tabletki? i nie chodzi mi o to ze plastry sie brudza odklejaja itd itp tylko o skutki i tym podobne.

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:02:09

wytłumaczę Ci najlepiej jak umiem. brałam cilest długi czas, czułam się bardzo dobrze ale jak wiadomo tabletki to tabletki i obciążają wątrobę. w związku z tym, że mieszkam zagranicą środki antykon są tu darmowe wiec postanowiłam spróbować z plastrem. używam 2 miesiąc i jak narazie jest ok. swędzi mnie miesjca gdzie go przyklejam i brudzi się, troche drętwieją mi nogi. a tak to wszystko ok. w stanach zostały wycofane. ale trzeba mieć na uwadze, że decydując sie na antykoncepcje hormonalną trzeba zrezygnować z palenia bo jest ryzyko zakrzepicy.
plaster ma tyle samo hormonów co tabletki dwuskładnikowe. przyklejasz go raz na tydzień przez 3tyg, jeden tydzień bez plastra wtedy występuje krwawienie
jeśli chodzi o tabletki jednoskładnikowe to zależy dla kogo, zawierają tylko gestagen, są mniej skuteczne od dwuskładnikowych
poza tym dwuskładnikowe działają korzystnie na skóre i włosy, a jednoskładnikowe nie

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:30:55

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Nie palę więc z tym nie ma problemu. Po przeczytaniu ulotki stwierdzam, że nie mam żadnych przeciwwskazań do ich stosowania, ale mimo wszystko się boję..najbardziej to tego ze bede miala zakrzepice (zacznie sie od bolu lydek i uczuciu ciezkosci) i umre ;( Nie mam problemow z krazeniem, z sercem..
A co z innymi problemami takimi jak krwawienia miedzy miesiaczkami? Podobno takie objawy moga sie utrzymywac do 3 miesiecy a tego nie chce :( choc wiem ze dopoki nie sprobuje to sie nie przekonam :(



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-02-22 16:33 przez Emileczka92.

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:32:49

bosz... nie mozecie brać zwykłych tabletek??? jak widzę latem ramiona poobklejane tymi plastrami to nie wiem czy się śmiać czy płakać ;;D

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:34:57

Ja biore te plastry od 1,5 roku i nigdy nie miałam zadnych skutków ubocznych poza tym ze czasami plaster przyklejony moze sie przesunac na skorze. Aha i ja plastry przyklejam na pupe tam zeby nawet pod bielizna nie bylo ich widac a latem nimi nie swiece na ramieniu czy plecach :)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-02-22 16:36 przez agniesia0132.

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:35:22

Cytat
qazqaz1212
bosz... nie mozecie brać zwykłych tabletek??? jak widzę latem ramiona poobklejane tymi plastrami to nie wiem czy się śmiać czy płakać ;;D
Napisalam dlaczego nie chce brac tabletek! Poza tym jak nie masz nic do powiedzenia odnosnie plastrwo Evra i ogolnie innych plastrow to zachowaj swoje spostrzezenia dla siebie, bo tylko mi zasmiecasz watek ;/

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:36:35

ja je stosuję już ponad rok, i nigdy na nic bym już nie zmieniła. po tabletkach przytyłam i miałam problemu z wątrobą, ciągle mnie bolała jak byle o zjadłam, teraz chudnę, nie mam wahań nastrojów, nie czuję się pełna wody i mam wygodę:) trzeba się nauczyć je odpowiednio myć, zajęło mi to z tydzień;) i już nie mam naokoło brudnych śladów:) ja polecam:) jeśli masz jakieś pytania pisz na priv

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:38:38

ja bralam,ale jakos sie zle czulam i odkleilam, zostalo mi jeszcze kilka i mysle czy nie sprobowac jeszcze raz. mi sie one odklejaly na rogach , co mnie troche stresowalo bo balam sie ze albo nie beda dobrze te hormony przechodzic albo ze mi odpanie i co chwile go dotykalam , przyciskalam i spr czy jest ;/ - denerwujace ;/ . ale mega wygoda ze tylko przyklejasz i caly tydz masz spokoj, a nie ze tabletke trzeba pamietac codziennie .hmm sama nie wiem :D . jestem na tak i na nie:)

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:39:38

Cytat
qazqaz1212
bosz... nie mozecie brać zwykłych tabletek??? jak widzę latem ramiona poobklejane tymi plastrami to nie wiem czy się śmiać czy płakać ;;D


nie każdy może, bo mogą źle na nią wpływać, jak na mnie na przykład. a nie trzeba go nosić na ramieniu, można tak że nie widać:) szkoda że nie pomagasz jak koleżanka pyta tylko pokazujesz którą nogą wstałaś z łóżka:)

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:42:16

ja brałam kilka miesięcy, skutek - guzek w piersi. Hormony podziałały na gruczoły w piersi, a że te się tragicznie powiększyły, to się guzek zrobił (potem zabieg i świadomość, że coś z Ci z cycuszka wyciągnęli).
Mam złe wspomnienia. Pierwszy miesiąc, nie mogłam przejść nawet kilometra, bo mi duszno było, zawroty głowy, zadyszka, tragicznie się czułam. Następne miesiące były ok pod względem samopoczucia, tylko masakrycznie piersi urosły.
Plastry same w sobie - hmm... na ramieniu w wakacje tego kleić nie chciałam. Przykleiłam raz na tyłku. Tragedia! jak to się zaczęło odklejać, brudzić, zaczepiać, fuj! następnym razem przykleiłam na podbrzuszu - tu było wygodnie i przynajmniej nie zahaczało nigdzie, no i nie miałam świadomości, że na tym siedzę;)

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:46:23

Ja bralam plastry i polecam. Przez rok czasu wszystko bylo w porzadku tylko zblizaly sie wakacje a jednaj wyjazd nad mozre nie sprzyjal takiej metozie i zmienilam na krazki NUVA RING z ktorych tez jestem bardzo zadowolona. Bralam tez tabletkik ale tylam, czulam je jak balon a juz o sexie nie bylo mowy wiec z czystym sumieniem moge polecic i plastry i krazki a do tego wlosy rosna po nich jak oszlale i wyglad cery tez sie poprawil...

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:46:39

Cytat
lokomotywa44
ja brałam kilka miesięcy, skutek - guzek w piersi. Hormony podziałały na gruczoły w piersi, a że te się tragicznie powiększyły, to się guzek zrobił (potem zabieg i świadomość, że coś z Ci z cycuszka wyciągnęli).
Mam złe wspomnienia. Pierwszy miesiąc, nie mogłam przejść nawet kilometra, bo mi duszno było, zawroty głowy, zadyszka, tragicznie się czułam. Następne miesiące były ok pod względem samopoczucia, tylko masakrycznie piersi urosły.
Plastry same w sobie - hmm... na ramieniu w wakacje tego kleić nie chciałam. Przykleiłam raz na tyłku. Tragedia! jak to się zaczęło odklejać, brudzić, zaczepiać, fuj! następnym razem przykleiłam na podbrzuszu - tu było wygodnie i przynajmniej nie zahaczało nigdzie, no i nie miałam świadomości, że na tym siedzę;)
O Boże! Strasznie Ci współczuję! I okropnie się teraz przeraziłam..wiem, że już schizuję..ogólnie na temat całego tego przyjmowania hormonow ;/ ;(( Może będę używała tylko gumek i kremow plemnikobojczych..juz sama nie wiem :( chcialam stosowac jakos b.skuteczna metode anty, bo nie chce zajsc w ciaze, w zadnym wypadku!! Zwlaszcza teraz, w tak mlodym wieku i jesli jeszcze sie ucze..

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:47:22

Cytat
Emileczka92
Cytat
qazqaz1212
bosz... nie mozecie brać zwykłych tabletek??? jak widzę latem ramiona poobklejane tymi plastrami to nie wiem czy się śmiać czy płakać ;;D
Napisalam dlaczego nie chce brac tabletek! Poza tym jak nie masz nic do powiedzenia odnosnie plastrwo Evra i ogolnie innych plastrow to zachowaj swoje spostrzezenia dla siebie, bo tylko mi zasmiecasz watek ;/


wystarczy nastawić budzik w tel. na tą samą godzinę codziennie i nie będziesz zapominała. p.s. poza tym tabletki są dużó lepsze pod każdym względem, biorę od 10lat i trochę już wiem na ten temat.

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:48:45

ja na zapominalstwo ustawiłam sobie budzik w telefonie i zawsze wiedziałam, ze muszę wziąć tabletkę ;)

Plastry Evra

22 lut 2011 - 16:48:50

Ja brałam plastry przez około rok. Powiem szczerze że nie byłam z nich zadowolona. Też przyklejałam je na pupę ale się często odklejały i przesuwały. Dookoła plastra zawsze była brudna obwódka. Ale nie to było najgorsze - najgorsze było to, że strasznie źle znosiłam przerwę między plastrami: źle się czułam, było mi niedobrze i często dostawałam napady tzw wścieklizny. Wiesz każdy reaguje na nie inaczej - ja reagowałam bardzo źle dlatego też ich nie polecam. Obecnie, juz od kilku miesięcy używam krążka i jestem bardzo zadowolona :)

Wątek został zarchiwizowany. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji lub chcesz dodać swój komentarz, załóż nowy wątek:

Dodaj nowy wątek

następna dyskusja:

antykoncepcja pomocy