Obecnie rozmawiamy o:
Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

URLOP

06 mar 2013 - 13:37:37

Hej,
Mam pytanie odnośnie urlopu. Od lutego pracuje na umowie o prace. Wczoraj szef kazał mi podać dokładną datę w jakiej chce iść na urlop ;o z racji tego że studiuję, a mój chłopak będzie się bronił w tym roku nie wiem jak to wszystko się potoczy. W związku z tym nie wiem kiedy będziemy mogli wyjechać a planujemy wakacje zagranicą. Powiedźcie mi czy w kodeksie pracy jest coś takiego że w marcu trzeba już podać datę urlopu? To jest moja pierwsza umowa o prace i w ogóle się nie orientuje.

Z góry dziękuje za informacje.

URLOP

06 mar 2013 - 13:40:08

pierwsze słysze że cos takiego jest?

URLOP

06 mar 2013 - 13:40:13

nie wiem, ale ja też musiałam podać.. więc pewnie coś w tym jest.

URLOP

06 mar 2013 - 13:42:27

Raczej kodeks pracy nie mówi dokładnie kiedy trzeba planować urlop.
Szef po prostu ustala uropy bo nie może być sytuacji, że nagle wszyscy pracownicy będą chcieli jednocześnie dostać wolne.

URLOP

06 mar 2013 - 13:43:06

Jesli to Twoja pierwsza umowa o pracę to nawet nie będziesz miała tych całych 20 dni, tylko proporcjonalnie do okresu zatrudnienia... Co do planowania urlopu, to u mnie jest tak, że wstępnie planuje się w styczniu, ale potem można spokojnie zmieniać daty w ciągu roku. Jak to jest prawnie, nie wiem, musisz spytać google.

niezweryfikowana
Posty: 6.621
Ostrzeżenia: 1/5

URLOP

06 mar 2013 - 13:43:15

w dużych firmach się podaje terminy, bo musisz wybrać daną liczbę dni w roku, każdy by chciał trochę dni wybrać w wakacje więc trzeba to jakoś podzielić, przecież nie da urlopu wszystkim w jednym terminie jakby sobie tak to zażyczyli więc ustala co i jak wcześniej.

zweryfikowana
Posty: 485
Ostrzeżenia: 1/5

URLOP

06 mar 2013 - 13:43:42

z tego co wiem to WSZYSCY pracodawcy chcą od pracownika wcześniejszej deklaracji dotyczącej urlopu CHOĆBY to miało być w marcu - mają prawo