Obecnie rozmawiamy o:

transportery taśmowe

gorący temat

sprawdzony stomatolog

40 minut temu

sklep detailingowy

godzinę temu

kosmetyki samochodowe

godzinę temu

dresy na ulice

godzinę temu

Studia online

dzisiaj o 8:09

Szafa.pl na Facebooku
Ciekawe wątki
Aktywne użytkowniczki

REGULAMIN FORUM

27 wrz 2009 - 14:53:49

REGULAMIN FORUM SZAFA.PL z dnia 13.04.2011r.



§ 1 Postanowienia Ogólne


1. Każdy Użytkownik Forum musi przestrzegać Regulaminu, gdyż akceptuje go z chwilą wypowiedzi. Korzystanie z Forum jest dobrowolne.
2. Nieznajomość Regulaminu nie będzie zwalniała od kary w przypadku złamania zasad.
3. Regulaminy obowiązują wszystkich Użytkowników tego Forum, włączając Moderatorów i Administratorów. Obowiązuje absolutna równość wobec zasad.
4. W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu Moderatorzy zachowują sobie prawo do ostrzegania, cenzury i blokowania Użytkowników łamiących Regulamin.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od momentu jego publikacji i może ulec zmianie w dowolnym czasie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na tej stronie.




§ 2. Regulamin – prawa i obowiązki


1. Zwróć szczególną uwagę na to, iż niektóre działy na Forum mają „przyklejone wątki”, zawierające bardzo ważne informacje lub osobny Regulamin.
2. Forum jest podzielone na działy w celu zachowania porządku. Zakładając nowy wątek zwróć uwagę na to, aby znalazł się w odpowiednim miejscu.
3. Zanim założysz nowy wątek, przejrzyj Forum lub użyj wyszukiwarki - jest bardzo możliwe, że taki wątek już istnieje. Tematy zdublowane (o tej samej tematyce) Moderator może połączyć lub usunąć.
4. Podczas zakładania nowego wątku nadaj mu tytuł odzwierciedlający jego treść.
Nie używaj ogólnych sformułowań typu "Problem", "Pomocy”, „???”, „Poszukuję”, „Sprzedam” etc. Wprowadzają one ogólny chaos. Tytuł powinien być krótki, zwięzły i treściwy. Pomaga to Użytkownikom w poruszaniu się po Forum i odpowiadaniu na tematy, które ich najbardziej interesują.
5. Nie zakładaj wątków "POMOC DLA..." Jedyną dozwoloną formą pomocy jest prośba o przekazanie 1% podatku, o taką pomoc można prosić TYLKO w swoim imieniu. Wszelkie inne prośby o pomoc są Zabronione!
6. Wątki muszą zawierać podstawy oraz argumenty do głębszej dyskusji. Wątki bezsensowne, nic niewnoszące na Forum mogą zostać zamknięte lub usunięte.
a. Odpowiedzi w wątkach muszą skupiać się na temacie, opiniach przedstawianych w trakcie dyskusji, a nie ocenie osób wypowiadających zdanie przeciwne. Pamiętaj, że Forum zostało stworzone, aby sobie nawzajem pomagać i plotkować, a nie kłócić się, obrażać, czy też naśmiewać się z czyichś problemów (niewiedzy). Sposób, w jaki odpowiadasz na Forum jest w pewnym sensie wizytówką Twojej osoby. Nie zniszcz więc swojego dobrego wizerunku u innych osób.
b. Nie tolerujemy Trollowania.
c. Niesnaski osobiste między Użytkownikami, uwagi o błędach ortograficznych czy interpunkcyjnych należy wyjaśniać sobie tylko poprzez wiadomości prywatne, nie zawracając tym głowy reszcie Użytkowników. Zakazane jest inicjowanie wątków i wypowiedzi, których głównym podtekstem są sprawy osobiste a nie merytoryczne. Użytkownicy niereagujący na ostrzeżenia dawne przez Moderatorów, wzywające do zaprzestania osobistych utarczek, mogą otrzymać blokadę na Forum. Dotyczy to wszystkich stron sporu.
d. Obowiązuje absolutny zakaz sztucznego podbijania wątków za pomocą „podbijam”, „up” itp. Wpisy takie będą usuwane, a notoryczne tworzenie takich postów karane ostrzeżeniami. To samo dotyczy dodawania postów bez żadnej sensownej treści np. ":)", "hehe", "ok" itp.
7. Obowiązującym językiem na Forum jest język polski. Używanie innych języków jest dozwolone tylko w postaci pojedynczych zwrotów/zdań itp. Należy starać się pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii i nie używać żargonu kaleczącego język polski. Brak zachowania należytej staranności w tej dziedzinie może być ukarane ostrzeżeniem.
8. Handel na Forum poza działem OGŁOSZENIA jest zabroniony! Wszystkie wątki ogłoszeniowe zakładane po za działem „Ogłoszenia” będą kasowane a ich autor otrzyma warna. Linki do swoich szaf umieszczać można jedynie w dziale „Ogłoszenia”. W każdym innym miejscu będą one moderowane i traktowane jako SPAM.
9. Załączanie w swoich wypowiedziach linku do innych wątków z prośbą o komentarz są traktowane jako SPAM i będą usuwane lub moderowane. Łamanie tej zasady kończyć się będzie ostrzeżeniem.
10. Sprzedaż i wymianę na forum mogą oferować jedynie osoby zweryfikowane. Posty użytkowników niezweryfikowanych oferujących sprzedaż lub wymianę, będą usuwane, a łamanie tej zasady będzie kończyć się ostrzeżeniami lub blokadą na forum.
11. W swoich postach oraz podpisach nie stosuj ukrytej reklamy w postaci dopisków „Zapraszam do mojej szafy”, „Wyprzedaż”, „Sprzedam”, "Poszukuję”, itp. Zakazane jest też umieszczanie ogłoszeń/informacji niezgodnych z tematyką portalu.
12. Zakazane jest też zamieszczanie avatarów z informacją o wyprzedażach, promocjach, itp.
13. Rozsądnie korzystaj z opcji „Cytuj”. Jeśli chcesz komuś odpowiedzieć cytuj wyłącznie te fragmenty wypowiedzi rozmówcy, na które bezpośrednio chcesz udzielić odpowiedzi. Należy wycinać cytaty, do których nie odnosi się wypowiedź.
14. Stosuj odpowiednie formatowanie tekstu (pogrubienie, podkreślenie, pochylenie, rozmiar czcionki, kolory, itp.) jeżeli naprawdę coś musisz podkreślić. Pisanie dużymi literami traktowane jest, jako krzyk, a krzyczeć nie musisz. Nadużywanie którejkolwiek z tych form jest karane ostrzeżeniami.
15. BEZWZGLĘDNY ZAKAZ zamieszczania linków Allegro, które po zakończeniu aukcji są archiwizowane i nie ma możliwości zobaczenia, o co pytał/proponował/itp. piszący posta!
16. Można umieszczać linki do blogów, artykułów i stron internetowych, jeśli nawiązuje do nich dyskusja i są one związane z tematem.
17. Pytania o przedmioty do kupienia na innych portalach mogą być wzbogacone JEDYNIE ZDJĘCIEM tego przedmiotu - nie zaś linkiem! Prosimy o korzystanie z opcji: „wstaw obrazek ze strony www”.
18. Wszelkie posty zachęcające do kupna przedmiotów z pominięciem portalu szafa.pl będą moderowane lub usuwane, a notoryczne publikowanie takich treści może zakończyć się ostrzeżeniem i blokadą.
19. Nie umieszczaj na Forum treści, które:
a. Są sprzeczne z obowiązującym na terytorium Polski prawem;
b. Nie powinny być dostępne dla osób niepełnoletnich;
c. Są uznawane za wulgarne lub obelżywe (mowa tutaj również, o wygwiazdkowanych słowach oraz pisanych w obcych językach);
d. Wzywają do nienawiści na tle rasowym, wyznaniowym lub etnicznym;
e. Nawołują do aktów przemocy;
f. Łamią ogólnie przyjęte zasady etykiety oraz netykiety;
g. Zawierają dane osobowe lub dane mogące doprowadzić do identyfikacji osób, w szczególności takich jak: imię, nazwisko, dane adresowe, itp.
h. Cytaty z wiadomości prywatnych, (czyli tzw. priv).
i. Łamią przyjęte Regulaminy portalu i forum.
20. Forum wyposażone jest w filtr antyspamowy, który automatycznie usuwa adresy e-mail podawane w postach.


§3. Zgłaszanie wykroczeń


Moderatorzy nie są w stanie czytać każdego postu umieszczonego na Forum. W przypadku, gdy Użytkownik zauważy jakiekolwiek łamanie Regulaminu Forum, bądź Regulaminu jednego z jego działów ma obowiązek zgłosić to. Nie upominaj innych Użytkowników i nie komentuj postów w sposób wyręczający moderatorów np. "Temat do zamknięcia", "dostaniesz warna". Od tego jest funkcja "Raportuj" znajdująca się przy każdym poście.


§4. Kary


Zamknięcie/usunięcie/przesunięcie posta lub wątku - standardowe działanie porządkowe na Forum, które może być związane z nadawaniem ostrzeżeń. Ponowna zmiana/edycja postów ocenzurowanych bądź edytowanych przez Moderatora będzie karana.
Ostrzeżenie tzn. Warn - Moderatorzy dysponują zintegrowanym z Forum narzędziem, którym mogą udzielać ostrzeżenia za łamanie Regulaminu i zasad panujących na Forum.
Otrzymanie określonej ilości ostrzeżeń może doprowadzić do otrzymania blokady na Forum.
1 ostrzeżenie + możliwy ban (czasowy lub stały)
2 ostrzeżenia + możliwy ban (czasowy lub stały)
3 ostrzeżenia + możliwy ban (czasowy lub stały)
4 ostrzeżenia = ban czasowy (lub stały)
5 ostrzeżeń = ban czasowy (lub stały)
6 ostrzeżeń = ban stały
Ban (blokada) - Blokada czasowa lub stała na dostęp do Forum i/lub pozostałe części serwisu.
W normalnych okolicznościach bana stałego automatycznie otrzymuje się po otrzymaniu 5 ostrzeżenia. W wypadku dopuszczenia się wyjątkowo ciężkich przewinień może nastąpić to szybciej. Ban stały oznacza całkowitą blokadę na Forum

§ 5. ODWOŁANIA


Moderatorzy mają prawo do subiektywnej i niepodlegającej dyskusji na Forum oceny postów/wątków oraz ich usuwania, zmiany lub zamykania w każdej chwili, jeśli uznają to za stosowne.
Wątpliwości i uwagi dotyczące sposobu moderowania zgłaszamy wyłącznie na priv Moderatora, do którego mamy uwagi, Super Moderatora lub w ostateczności do Administratorów portalu Szafa.pl.
Posty oraz wątki z uwagami dotyczącymi sposobu moderowania będą usuwane bez ostrzeżenia. Wulgarne wyrażanie się o moderatorach na forum będzie karane ostrzeżeniami.
Moderator nie ma obowiązku kasowania postów oraz wątków nawet, jeżeli ich autor wyrazi takie życzenie. Jeśli dyskusja w wątku jest długa, może on jedynie zostać zamknięty i przeniesiony do Archiwum. Wszelkie edycje postu początkowego tak, że staje się on niezrozumiały dla innych, będą karane ostrzeżeniami.
Moderatorzy nie odpowiadają na pytania związane ze sporami transakcyjnymi. W takich kwestiach zwracamy się do administracji przez zakładkę pomoc: http://szafa.pl/profil/pomoc
Ostrzeżenie może zostać usunięte przez Super Moderatora Forum na prośbę Użytkownika, o ile spełnione są następujące warunki:
- Usuwane ostrzeżenie jest starsze niż 6 miesięcy,
- Użytkownik od otrzymania ostatniego ostrzeżenia wykazał znaczną poprawę w zachowaniu i nie otrzymał kolejnych ostrzeżeń,
- Usuwane ostrzeżenie nie dotyczy sprawy poważnej (np. gróźb, mocnych wulgaryzmów,)
Zgłoszenia ostrzeżeń do kasacji proszę zgłaszać do jednego z Super Moderatorów na PW.
Nawet mimo spełnienia tych warunków SM zastrzegają sobie prawo do negatywnego rozpatrzenia prośby.


*PRZYPOMINAMY, iż serwis Szafa.pl dedykowany jest wszystkim miłośniczkom mody, chcącym odświeżyć swoją garderobę; osobom szukającym własnego stylu oraz chcącym pokazać innym swoje kreacje, a nie pchlim targiem.
Sprzedaż rzeczy niezwiązanych z tematyką portalu jest ZABRONIONA.
ZAKAZ TEN DOTYCZY ZARÓWNO FORUM JAK I POZOSTAŁEJ CZĘŚCI PORTALU! Lista przedmiotów zakazanych znajduje się na: http://forum.szafa.pl/65/937504/sprzedaz—lista-rzeczy-zakazanych.html.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-06-29 13:17 przez moderator.

Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

następna dyskusja:

MOŻLIWOŚĆ USUWANIA GŁUPICH KOMENTARZY